کد خبر : 12574
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 18:33

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم:

بیش از ۴۰ هزار دانش آموز اتباع در قم مشغول به تحصیل هستند

بیش از ۴۰ هزار دانش آموز اتباع در قم مشغول به تحصیل هستند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: بیش از ۴۰ هزار دانش آموز اتباع و مهاجرین خارجی استان قم در سامانه سهما ثبت نام و در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و امیدواریم سازمان های بین المللی نسبت به تخصیص اعتبارات حمایتی از دانش آموزان خارجی برای ساخت مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛علی اکبر زارعی به ساماندهی موفق دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی در سامانه سهما توسط سازمان ملی مهاجرت اشاره کرد و گفت: با آغاز فرآیند ثبت نام اطلاعات دانشجویان در سامانه سهما سازمان ملی مهاجرت، تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقات و پژوهشی استان قم نسبت به اجرایی کردن این بخشنامه اهتمام ویژه خواهند داشت.

وی با اشاره به ابلاغیه سازمان ملی مهاجرت در خصوص آغاز ساماندهی دانشجوبان اتباع و مهاجرین خارجی در سامانه سهما گفت: تمامی دانشجویان اتباع و مهاجرین خارجی استان که دارای شناسه یکتا می باشند با مراجعه به سامانه سهما به آدرس ” https://irmigrationorg.ir ” نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدام کنند.

زارعی به فرآهم سازی امکان اختصاص شناسه یکتا به دانشجویان در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال استان قم اشاره کرد و گفت: مقرر شده است دانش آموزان و دانشجویانی که شناسه یکتا (۱۰ رقمی وزارت کشور) ندارند با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال محل سکونت خود با ارائه اوراق هویتی معتبر نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.

وی هم چنین با اشاره آغاز فرآیند توزیع کارت هوشمند اتباع مهاجرین خارجی در استان قم خاطر نشان کرد: به زودی تمامی اتباع و مهاجرین مجاز ساکن در استان قم دارای کارت هوشمند خواهند شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم به طرح طرد اتباع غیر مجاز و غیر قانونی ساکن در استان قم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با همت فرماندهی انتظامی استان قم و دیگر نهادهای متولی درحوزه مهاجران خارجی تمامی اتباع غیر مجاز ساکن در استان قم از کشور خارج خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.