کد خبر : 4144
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 8:57

استاندار قم:

تامین اعتبار ۲۲۰ میلیاردی برای زیرساخت‌های مسکن ملی در قم

تامین اعتبار ۲۲۰ میلیاردی برای زیرساخت‌های مسکن ملی در قم
استاندار قم گفت: باتوجه به جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان ملی مسکن برگزار شد، مقرر گردید 220 میلیارد تومان از منابع دولتی برای زیرسازی‌های 560 هکتاری هزینه شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در حاشیه بازدید میدانی از پروژه نهضت ملی مسکن در زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان  در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: خوشبختانه وعده‌ای که در خصوص مسکن به مردم قم داده بودیم، درحال تحقق است.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار مسکن در استان قم تکلیف داشتیم که تمام آن احصا شده است، مطرح کرد: از این تعداد ۴ هزار واحد مسکن روستایی، ۱۷ هزار واحد در بافت و ۴۱ هزار واحد درحال احداث است.

استاندار قم با بیان اینکه در ۱۷ هزار واحد بافت فرسوده، در کمیسیون ماده ۵، دو طبقه تشویقی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این طرح طبقه تشویقی در بافت فرسوده یک عامل موثر و انگیزه‌بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز بهتر است استقبال مطلوب‌تری از بافت مرکزی شهر داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این بافت به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها شرایط زندگی آسان‌تر است.

شاهچراغی افزود: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز متولی احداث ۴ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در زمین ۵۶۰ هکتاری، احداث مسکن به صورت آپارتمانی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در این زمین ۳۰ هزار واحد احداث خواهد شد، که قرارداد ۲۲ هزار واحد آن منعقد و عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد آغاز شده که از این تعداد بیش از ۶ هزار واحد مرحله فوندانسیون را پشت سر گذاشته‌اند.

استاندار قم ساخت مسکن ویلایی در قم را مدنظر قرارداد و افزود: باتوجه به اینکه الحاق به قم انجام نشد، دو منطقه طایقان و اسلام آباد قنوات به عنوان نزدیک‌ترین نقاط به قم برای مسکن ویلایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دو منطقه تمام توافقات ملی انجام شده است، یادآور شد: اخیرا قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز به این پروژه ورود کرده است که اقداماتی از سوی آن‌ها دنبال خواهد شد.

شاهچراغی با بیان اینکه در قم مشکل زمین و پیمانکار نداریم، اظهار داشت: همچنین مباحث مرتبط با تسهیلات بانکی نیز در سطح کلان کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: تلاش بر این است هرچه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برسانیم چراکه این اتفاق موجب آرامش خاطر بیش‌تر شهروندان و مناسب‌تر شدن قیمت تمام شده خواهد شد.

استاندار قم اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده است که افرادی که به آن‌ها مسکن آپارتمانی نیز تخصیص داده شده است، بتوانند با پیگیری وضعیت خود را به مسکن ویلایی تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از سقف تکلیف دولت زمین پیش‌بینی کرده‌ایم، مطرح کرد: توافقات با پیمانکاران ۲۴ ماهه است اما تمام تلاش خود را برای تکمیل زودتر این پروژه‌ها خواهیم داشت.

شاهچراغی افزود: پس از تعیین تکلیف انتخاب مسکن ویلایی و یا آپارتمانی توسط مردم، تمام متقاضیان به پیمانکاران متصل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر مسکن برابر قانون مشکلی نداریم، عنوان کرد: باتوجه به جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان ملی مسکن برگزار شد، مقرر گردید ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای زیرسازی‌های ۵۶۰ هکتاری هزینه شود.

 

صفری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.