کد خبر : 2370
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اسفند 1401 - 9:24

معاون مرکز اورژانس ۱۱۵ قم:

تعداد فوتی حوادث ترافیکی در قم ۱۸ درصد افزایش یافت

تعداد فوتی حوادث ترافیکی در قم ۱۸ درصد افزایش یافت
معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ، ۱۲۵ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در صحنه تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته‌است.
به این خبر امتیاز دهید

جلیل گودرزی‌فر  افزود:در این مدت ، ۲۴ هزار و ۴۷۸ تصادف منجر به جرح و فوت در قم رخ داده و باعث مصدومیت ۲۴ هزار و ۴۸۴ نفر شده‌است که تعداد تصادفات و مصدومان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد تصادفات با موتور ۱۰ هزار و ۲۹۷ مورد بوده و منجر به مصدومیت ۱۲ هزار و ۵۹۱ نفر و فوت ۲۰ نفر شده‌ که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد تصادفات، مصدومین و فوتی‌ها به ترتیب ۶، ۱۰ و ۳ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: امسال بالگرد اورژانس ۱۱۵ با انجام ۸۹ سورتی پرواز تعداد ۱۵۰ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد پروازها ۳۸ درصد و مصدومان انتقالی نیز ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گودرزی‌فر بیان کرد: در سالجاری ۲۷۶ هزار و ۹۳۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ ماموریت و امدادرسانی به ۹۳ هزار و ۶۴۱ نفر شد.

وی افزود: همچنین در این مدت موتورلانس مرکز اورژانس ۱۱۵ نیز ۲ هزار و ۹۱۶ ماموریت انجام داده‌است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.