کد خبر : 9243
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 11:29

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم:

تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان قمی اجباری نیست

تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان قمی اجباری نیست
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم، گفت: برای دانش آموزانی که لباس فرم سالم و قابل استفاده دارند تهیه لباس فرم ضرورتی ندارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رضا شهسواری رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم در خصوص اجباری بودن لباس فرم مدارس، عنوان کرد: با توجه به اینکه تعیین لباس فرم برای مدارس به صورت دوساله انجام می شود و اولیاء سال گذشته لباس فرم را تهیه کردند؛ لذا تهیه لباس فرم برای سال تحصیلی جاری الزامی نیست و به صورت کاملا اختیاری است.

وی با بیان اینکه سیاست اداره کل آموزش‌وپرورش و انجمن اولیاومربیان جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها است، گفت: برای دانش‌آموزانی که لباس فرم سالم و قابل‌استفاده دارند تهیه لباس فرم ضرورتی ندارد.

شهسواری ادامه داد: ۵۰ تولیدی پوشاک توسط سازمان صمت تعیین و به مدارس استان اعلام شده است و انجمن اولیاومربیان با تأیید نمونه کار تولیدی و بر اساس نرخ شورای قیمت‌گذاری اتحادیه، موظف به عقد قرارداد با تولیدی‌های لباس هستند.

وی افزود: در بند ۱۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس، وظایف و اختیارات انجمن اولیاومربیان مشخص شده است که در حوزه لباس فرم و سرویس دانش‌آموزی شورای مدرسه تصمیم‌گیری و انجمن اولیاومربیان اقدام می‌کند.

رئیس اداره انجمن اولیاومربیان آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: سال گذشته به‌صورت متمرکز فرایند تعیین لباس فرم مدارس انجام شد و لذا در برخی موارد شاهد نارضایتی اولیا در حوزه کیفیت، مدل و رنگ لباس فرم مدارس بودیم.

وی اضافه کرد: امسال تمام روند تعیین لباس فرم در اختیار انجمن اولیاومربیان قرار گرفته و اعضای انجمن‌ها بر اساس شرایط اقتصادی و فرهنگی منطقه، لباس فرم دانش‌آموزان را انتخاب می‌کنند؛ این برنامه‌ریزی در راستای مردمی‌سازی امور که همواره در دولت سیزدهم مورد تأکید بوده صورت‌گرفته است.

شاهسواری با بیان اینکه تا ۱۰ مهرماه تهیه لباس فرم امکان‌پذیر است، تأکید کرد: باتوجه‌به تعطیلات ماه محرم و صفر از اولیا انتظار داریم برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان دراسرع‌وقت اقدام کنند تا شاهد تراکم دانش‌آموزان در روزهای آغازین سال تحصیلی نباشیم.

وی تأکید کرد: امسال انجمن اولیاومربیان تصمیم‌گیر اصلی لباس فرم و سرویس مدارس است و آموزش‌وپرورش به‌عنوان ناظر است و مدیران مدارس به‌صورت مستقیم ورود نمی‌کنند؛ تصمیم‌گیری به انجمن‌ها واگذار شده است.

شاهسواری ادامه داد: در خصوص سرویس مدارس از اسفندماه سال گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم و کارگروه ماده ۱۸ بر اساس بررسی‌های کارشناسی نرخ سرویس مدارس را مصوب کرده است.

وی گفت: ۱۱ شرکت در خصوص سرویس مدارس به ما معرفی شده است و امیدواریم سال تحصیلی جاری کمترین مشکل را در حوزه سرویس مدارس داشته باشیم.

شهسواری با بیان اینکه ۲۶ وظیفه در آیین‌نامه اجرایی مدارس برای انجمن تعیین شده است، اظهار کرد: اگر اعضای انجمن اولیاومربیان فعال باشند و در کنار کادر مدرسه حضور داشته باشند و دو وظیفه اساسی مطالبه‌گری و پشتیبانی را به‌درستی ایفا کنند بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیاومربیان آموزش‌وپرورش استان قم گفت: اگر بخواهیم تعلیم‌وتربیت بستر و مسیر درستی را داشته باشد حضور اولیا در کنار کادر مدرسه لازم و ضروری است؛ تحقیقات نشان داده است مدارسی که اولیا با کادر مدرسه همراه هستند به لحاظ تربیتی و تحصیلی در سطح عالی قرار دارند.

شاهسواری با بیان اینکه اولیا باید نسبت به آینده تربیتی و تحصیلی فرزندان خود احساس رسالت کنند و از طرفی مدیران مدارس نیز باید بستر را برای حضور اولیا فراهم کنند، یادآور شد: با وجود شرایط سخت اقتصادی و مشکلات فرهنگی با مشارکت اعضای انجمن اولیاومربیان بسیاری از چالش‌های مدارس مرتفع و مسیر برای فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی هموار خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.