کد خبر : 3591
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 10:54

نماینده حماس در ایران:

امروز مقاومت فلسطین خود را در سطوح روایتی، سیاسی و نظامی نشان داده است

امروز مقاومت فلسطین خود را در سطوح روایتی، سیاسی و نظامی نشان داده است
نماینده حماس در ایران با اشاره به اینکه پیشرفت نظامی مقاومت به برکت خون شهدا مخصوصاً حاج‌قاسم سلیمانی است، گفت: امروز مقاومت فلسطین خود را در سطوح روایتی، سیاسی و نظامی نشان داده و در این سطوح پیشرفت جدی داشته است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛دکتر خالد قدومی، نماینده حماس در ایران در نشست مجازی تحلیل و بررسی وقایع فلسطین و اراضی اشغالی که شامگاه جمعه برگزار شد با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: شاهد حضور تمام مسلمانان در روز جهانی قدس هم در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها بودیم که این سنت را امام خمینی (ره) پی‌ریزی کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس در نظر و اعلام کردند درحالی‌که می‌توانستند؛ مثلاً بیست و هفتم رمضان را اعلام کنند، این به دلیل این بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان در هر کشوری و هر مکانی یکی است و همین باعث همبستگی و وحدت مسلمانان با یکدیگر برای مواجهه با دشمن امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نماینده حماس در ایران با اشاره به جریان مذهبی یهودی زیر نظر نتانیاهو در اسرائیل ، گفت: وزیر دولت نتانیاهو در پاریس که مثلا مهد دموکراتی است در همایشی اعلام کردند که چیزی به نام فلسطین نداریم.

وی اضافه کرد: هتک حرمت مسجدالاقصی با ورود بن غفیر وزیر کابین نتانیاهو شدت بیشتری گرفت و شعار این وزیر نابودی مسجدالاقصی است.

قدومی ابراز داشت: اگر مسلمانان در مکان‌های مقدس دیگر ادیان حاضر شوند دنیا آنها را تروریست اعلام می‌کنند؛ اما وقتی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی حاضر می‌شوند و هتک حرمت می‌کنند هیچ واکنشی نسبت به این تعددی وجود ندارد درحالی‌که در دنیا اعلام شده است که مسجدالاقصی برای مسلمانان است.

وی افزود: وقتی صهیونیست‌ها مردم فلسطین را شهید می‌کنند، خانه‌ها را خراب می‌کنند و جنایات بسیاری را مرتکب می‌شوند؛ اما جامعه جهانی مثل آمریکا و کشورهای اروپا اعلام می‌کنند که این حق اسرائیل برای دفاع از خود است.

نماینده حماس در ایران با اشاره به اینکه باید جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین متوقف شود، گفت: اقداماتی که توسط وزیر کابینه نتانیاهو انجام می‌گیرد مورد تأیید آمریکا است. صعود جنبش مذهبی یهودی در دولت رژیم صهیونیستی فی‌نفسه اعلام بن‌بست سیاسی در منطقه است.

وی اضافه کرد: در سوی دیگر پدیده‌ای به نام مقاومت فلسطین است. امروز این مقاومت بیشتر شده است و در سطوح مختلف رخ‌داده است.

قدومی افزود: امروز از جوانان اروپایی یک سؤال داریم که چرا دولت آنها از رژیم صهیونیستی که این همه جنایات علیه فلسطین انجام داده است حمایت می‌کنند؟ نخبگان آمریکایی بگویند چرا مالیات خود را برای حمایت از اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین در اختیار دولت خود قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد: امروز روایات فلسطین در مقابل روایات صهیونیستی در منطقه و در بین کشورهای اروپایی و آمریکایی پیروز و روزبه‌روز در حال پیشروی است.

نماینده حماس در ایران  با اشاره به سطح سیاسی مقاومت، گفت: امروز رهبران مقاومت به‌راحتی نه‌تنها در کشورهای اسلامی بلکه در تمام کشورهای دنیا در خصوص مسئله فلسطین صحبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیشروی مقاومت در سطح نظامی مسئله دیگری است. امروز به برکت این مقاومین مجاهد و همیاری دوستان در جمهوری اسلامی و نیروی قدس که در رأس آنها حاج‌قاسم که نقش بزرگی در این راه داشتند امروز شاهد پیش رفت حقیقی و جدی در مسائل نظامی هستیم.  در چهار جنگ اخیر علیه غزه پیشرفت کردیم تا جایی که دشمن نتوانست یک‌قدم  در غزه وارد شود.

قدومی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کرانه باختری باید مسلح شود و به برکت همین سخن امروز سلاح فردی در دست مجاهدین مقاومت وجود دارد و عملیات های موفق مختلفی انجام می دهند.

وی عنوان کرد: امروز مقاومت با موفقیت بالا وارد فضای مجازی و جنگ سایبری شده است.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: پیشرفت مقاومت در سطح نظامی که دارای پهباد ها و دارای فناوری و دارای موشک نقطه زن است به برکت خون شهدا است، به کمک دوستان ما در ایران است و برکت خون شهید حاج قاسیم سلیمانی است.

وی ادامه داد: سطح آخر پیشرفت مقاومت، هم بستگی محور مقاومت با مقاومت غزه است. وقتی هواپیماهای صهیونیستی به سمت غزه حرکت کردند موشک ها از سوریه و لبنان شلیک شدند که این هم بستگی است.

قدومی افزود: امروز شاهد جنگ پایانی هستیم که پیروزی مستحکم و جدی و آزادی قدس و فلسطین از نهر تا بحر و نابودی رژیم صهیونیستی را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.