کد خبر : 8872
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 12:25

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم:

پیاده‌روی اربعین تمرین اخلاص برای خدا و عبودیت است

پیاده‌روی اربعین تمرین اخلاص برای خدا و عبودیت است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین تمرین اخلاص برای خدا و عبودیت است، اگر شما زائرین غذا می‌خورید، استراحت می‌کنید همه برای رسیدن به سیدالشهداست، غذایی که می‌خورید باید تبدیل به نشاط و انرژی برای پیمودن این مسیر پیاده‌روی باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت زیست مؤمنانه اظهار کرد: اربعین در معارف اسلامی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و توفیق شرکت در پیاره‌روی عظیم اربعین یک نعمت بزرگ خداست و می‌طلبد که شما زائرین شکر این نعمت پیاده‌روی را به‌جا بیاورید.

وی با بیان اینکه ورود در لباس عزای امام حسین(ع) سزای شکر خداوند است و در سجده زیارت عاشورا نیز به این شکر اشاره شده است، تأکید کرد: بسیاری از انسان‌ها در این فضا نیستند و وقتی این پیاده‌روی را مشاهده می‌کنند می‌پرسند که آنان دنبال چه چیزی هستند؟ چون درکی از عظمت و جایگاه این واقعه بزرگ ندارند.

حاج‌ابوالقاسم بیان کرد: طبق روایات تمام خوبی‌ها در خانه امام حسین(ع) است و اگر خدای متعال خوبی کسی را بخواهد محبت امام حسین(ع) را درقلب او می‌اندازد. شما زائرین از خدای متعال توفیق شرکت در این پیاده‌روی را خواستید و خداوند متعال نیز به شما این نعمت گرانبها را داده است، پس قدردان باشید.

وی گفت: یکی از جامع‌ترین دعاها «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» است، سؤال اینجاست که ویژگی زندگی پیامبر و آل او چیست که در دعا از خدا می‌خواهیم؟ آیا تنها غذا و مرکب ما شبیه آنان باشد کافیست؟ ویژگی‌های این سبک زندگی چیست.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه گفت: اولین ویژگی آنها این بود که همه زندگی آنان برای خدا بود،آن حضرات معصوم خدامحوری داشتند، نمازشان برای خدا بود، همه مناسک دینی آنها و لحظه لحظه زندگی آنان برای خدا بود.

وی افزود: وقتی کسی همه مراحل و لحظات زندگی‌اش برای خدا بود قطعاً مرگش نیز همانگونه است، نماز مهم‌ترین جلوه ارتباط انسان با خداست که طبق روایت اگر پذیرفته شد سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شود و اگر پذیرفته نشود سایر عبادات نیز پذیرفته نمی‌شود.باید ببینیم نماز امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) چگونه بوده؟ زائر امام حسین(ع) نیز باید همانند آنان بیش از هرچیزی به نماز خود اهمیت دهد.

حاج‌ابوالقاسم تأکید کرد: مناسک یعنی هر آنچه که به دین مربوط می‌شود، پیاده روی اربعین، نماز، روزه، جهاد و زکات همه مناسک دینی است که تنها باید برای خداوند متعال باشد، کسی که در راه امام حسین(ع) پیاده‌روی می‌کند قطعاً موردعنایت خاص خداست لذا شایسته است تمام شئون زندگی‌اش برای خدا باشد، همانگونه که پیامبر اسلام(ص) اینگونه بودند.

وی گفت: پیاده‌روی اربعین تمرین اخلاص برای خدا و عبودیت است، اگر شما زوار گرامی غذا می‌خورید، استراحت می‌کنید همه برای رسیدن به سیدالشهداست، غذایی که می‌خورید باید تبدیل به نشاط و انرژی برای پیمودن این مسیر پیاده‌روی باشد.

حاج‌ابوالقاسم افزود: طبق معارف دینی دشمنان اسلام باید مورد خشم ما باشند چرا که آنان مورد خشم خداوند متعال هستند و دوستان خداوند متعال مورد محبت و عنایت ما باشند زیرا آنان مورد محبت خداوند متعال هستند. اگر کسی همه شئون زندگی‌اش برای خدا بود قطعاً مرگ او نیز در راه خداست و این حقیقت را شهدا به ما نشان دادند چرا که آنان مرگشان نیر برای خدا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.