کد خبر : 6252
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 18:02

درمان هزار زوج نابارور بی بضاعت در مرکز درمان ناباروری طهورای قم

درمان هزار زوج نابارور بی بضاعت در مرکز درمان ناباروری طهورای قم
رئیس مرکز درمان ناباروری طهورا از روند درمان ۱۰۰۰ زوج نابارور بی بضاعت در قم و حومه استان در ۱۴ ماه گذشته خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسین حیدری از درمان ۱۰۰۰ زوج نابارور بی بضاعت در قم و حومه استان همسو با استاندارد‌های جهانی خبر داد و گفت: استاندارد جهانی در خصوص درمان زوج‌های نابارور ۳۰ درصد است که این مرکز توانسته همسو با استاندارد‌های جهانی حرکت کند.

وی با اشاره به طرح کرامت؛ ویژه درمان ۱۰۰۰ زوج نابارور، که فراخوان آن همزمان با دهه کرامت در سال گذاشته اعلام شد گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که پس از راستی آزمایی حدود ۹ هزار نفر واجد شرایط این طرح بودند و در نهایت ۱۰۰۰ نفر از این افراد انتخاب شدند و در روند درمان قرار گرفتند.

رئیس مرکز ناباروری طهورا با اشاره به موفقیت ۳۰ درصدی این مرکز در درمان زوج‌های نابارور گفت: در حال حاضر ۵۰ بارداری موفق در این طرح ثبت شده است و پیش بینی میکنیم تا پایان روند درمان که تا ۶ ماه آینده ادامه خواهد داشت ۳۰۰ بارداری از این طرح را ثبت کنیم.

اقای حیدری هدف از راه اندازی این طرح را همسویی با طرح جوانی جمعیت در کشور دانست و افزود: در صورتی همکاری نهاد‌های زیربط و بیمه‌های درمانی و خیرین این طرح در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

مرکز درمان ناباروری طهورا در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و تاکنون ۲ هزار زوج مورد درمان قرار گرفته اند و از این تعداد ۲۰۰ فرزند متولد شده ثبت شده و در حال حاضر به همت تلاش متخصصان این مرکز ۴۰۰ مادر منتظر تولد فرزندانشان هستند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.