کد خبر : 10864
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 16:42

رونمایی از نرم افزار جامع اصول فقه در قم

رونمایی از نرم افزار جامع اصول فقه در قم
نرم افزار کتابخانه و درختواره جامع اصول فقه امروز در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور رونمایی شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ معاون پژوهش مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: در نرم افزار کتابخانه و درختواره جامع اصول فقه، مباحث علم اصول با ترتیبی منطقی و درختواره بر اساس ۱۶ کتاب اصولی که بیشتر مورد استفاده حوزویان است مانند کتاب امام راحل، کتب شهید صدر و … تنظیم شده است.

 

حجت الاسلام اکبر راشدی نیا افزود: بیش از هزار و ۱۰۰ کتاب اصولی و همچنین ۲۲۳ عنوان از کتاب‌های علم اصول اهل تسنن نیز در این نرم افزار ارائه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه با پرسش‌های متعدد و جدید نسل جوان مواجه هستند، گفت: پاسخگویی مناسب و اصولی به این پرسش‌ها نیازمند به‌کارگیری ابزار نوین پژوهشی و توسعه فعالیت‌های علمی و دینی است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: تولید نرم افزار‌های جامع پاسخگویی به شبهات و پژوهش محور یکی از راه‌های پاسخ دهی به پرسش‌های نسل امروز است که نباید از آن غافل شد.

 

وی افزود: دغدغه و فعالیت پژوهشگران و محققان توانمند در حوزه علوم اسلامی قابل تقدیر است، اما باید همچنان این فعالیت‌ها مستمر باشد و با سهولت بیشتری در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود در این مراسم با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به حمایت آمریکا از این رژیم کودک کش اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها که حامی صد در صد این جرم و جنایت هستند از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به این منطقه آمده اند و رژیم غاصب صهیونیستی را همراهی و حماس را تروریست خطاب میکنند و جالب اینجاست که ادعا میکنند ما برای صبح به منطقه آمده ایم!

وی گفت: بی شرمی رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش از حد گذشته و سکوت حقوق بشر و دول غربی که چشمشان را از دیدن این جنایات بسته اند تاسف بار است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخر تاکید کرد: جهان اسلام امروز با تکیه بر قدرت کافی خود وظیفه دارند یکپارچه از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند تا از یک فاجعه بزرگ‌تر، نسل کشی بیشتر و استمرار این جنایات بی رحمانه جلوگیری یا پیشگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.