کد خبر : 5637
تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 9:03

حضور مسئولان فدراسیون بدمینتون آسیا در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

حضور مسئولان فدراسیون بدمینتون آسیا در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
واجد علی رئیس فدراسیون بدمینتون پاکستان و عضو هیأت رئیسه و مدیر توسعه فدراسیون بدمینتون آسیا در سفر به قم به زیارت حرم مطهر بانوی کرامت، مشرف شد و با تولیت این آستان مقدس دیدار کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نایب رئیس فدراسیون آسیا، فریبا مددی نایب رئیس فدراسیون ایران و رئیس کمیته بانوان آسیا و فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون ایران نیز واجد علی را در سفر به قم و زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت (س) همراهی می کردند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار مسئولان بدمینتون آسیا و هیات همراه با بیان اینکه عرصه ورزش از عرصه‌های مهم برای تبلیغ انسانیت و اسلام است، اظهار کرد: خداوند و انبیاء الهی نه تنها هیچگاه با ورزش مخالف نبودند بلکه در سیره و روش آنها ورزش نقش مهمی داشته است.

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: ورزش یک تیغ ۲ لبه است و همانطور که به سلامت روح و جسم کمک کند اگر مراقبت نشود می تواند خطراتی هم برای روح و جسم انسان داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان ورزشی باید مراقب باشند که در این امر انسانی که مورد تأیید شرع مقدس است اهداف اصیل الهی و انسانی محقق شود، گفت: در ورزش باستانی ایران درِ ورودی ورزشگاه را کوتاه می سازند تا ورزشکار با تواضع وارد شود و تمرین تواضع کند.

وی با بیان اینکه ما با ملت شریف پاکستان ارتباط همسایگی و رفت و آمد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عاطفی داریم، افزود: اقبال لاهوری که از شعرای برجسته پاکستان است اشعار بلند پر از ادب، هنر، منطق، معارف الهی و غیرت دارد و به این که مسلمان است افتخار می کند که این ارزش های فرهنگی باید حفظ شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، الگوی ورزشکاران ایرانی را پوریای ولی دانست که به جای قهرمانی به دنبال پهلوانی و دستگیری از محرومان و مظلومان بود، افزود: امروز هم پوریای ولی ها در جمهوری اسلامی زیاد هستند؛ ورزشکار ما وقتی می بیند که قرار است با ورزشکاری از رژیم جعلی صهیونیستی مبارزه کند که با این کار به او وجهه می دهد و آن رژیم ظالم را به رسمیت می شناسد حاضر است که از این امتیاز و قهرمانی بگذرد ولی آن رژیم غاصب را توجیه نکند.

در ابتدای این دیدار ماجد علی رئیس فدراسیون بدمینتون پاکستان با اشاره به ارادت شیعیان پاکستان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کرد: ایران و پاکستان ۲ کشور برادر و دوست هستند و ارتباط خوبی نسبت به هم دارند و این ارتباط می تواند در عرصه های مختلف به ویژه ورزش تقویت شود.

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.