کد خبر : 9009
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 12:29

قم در روز اربعین حسینی به سوگ نشست

قم در روز اربعین حسینی به سوگ نشست
مردم و عزاداران حسینی در قم با حضور گسترده خود در پیاده‌روی دلدادگان حسینی حماسه‌ای دیگر از عشق به اهل بیت (ع) خلق کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ شهر قم در ماتم و عزای اربعین حسینی سیاه پوش شده و مردم از ساعات ابتدایی صبح امروز در مسیرهای پیاده‌روی دلدادگان حسینی حضور یافته اند.

حضور خانواده‌ها، زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه در این مراسم چشم گیر است.

مردم قم در مسیر پیاده روی با برپایی موکب‌های مختلف از عزاداران پذیرایی می‌کنند و با برگزاری مراسمهای مذهبی در اربعین امام حسین و یارانش اشک می‌ریزند.

طبق آخرین آمار رسمی از ۲۷ مرداد تا پایان روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر وارد شهر قم شده و حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها که به طور عمده از زائران غیرایرانی هستند در مواکب قرارگاه مردمی اربعین این استان اسکان یافته‌اند.

فضای حاکم بر شهر قم کربلایی و عاشورایی است؛ معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آکنده از خیل عاشقانی است که با شور و شعور وصف‌ناپذیری مشغول عزاداری و تعظیم شعائر دینی هستند.

گفتنی است برنامه پیاده‌روی دلدادگان حسینی امروز و هم‌زمان با روز اربعین از ساعت ۶ صبح تا ٨ شب ادامه دارد و زیارت اربعین نیز بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) قرائت خواهد شد.

همچنین ویژه‌برنامه‌های روز اربعین در مسجد مقدس جمکران از ساعت ١٧ امروز آغاز می‌شود و تا ساعات ابتدایی بامداد فردا ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.