کد خبر : 3225
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 9:01

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

مبلغان مذهبی در تبیین مساله فلسطین و قدس شریف همت کنند

مبلغان مذهبی در تبیین مساله فلسطین و قدس شریف همت کنند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه سیاستگذاری برای روز جهانی قدس، بهره‌گیری از ظرفیت عظیم ماه رمضان است گفت: چون لیالی قدر و اجتماع‌ها در مساجد و حسینیه‌ها را در پیش داریم، مبلغان مذهبی، در تبیین مساله فلسطین و قدس شریف همت لازم را داشته باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری عصر دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت روز جهانی قدس در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین افزود: امسال با توجه به اینکه آخرین جمعه ماه رمضان مصادف با آخرین روز این ماه است، به دلیل شک و تردیدی که برای روز عید فطر وجود دارد، مراسم روز قدس یک هفته زودتر برگزار می‌شود، از این رو از ظرفیت شب‌های احیا باید برای آمادگی مردم جهت حضور در این راهپیمایی استفاده شود.

وی همچنین تاکید بر حرکت به سمت زوال و اضمحلال رژیم اشغالگر قدس با اشاره به اذعان صریح مقام‌های این رژیم منحسوس و غاصب را حائز اهمیت دانست و افزود: موضوع‌های مختلفی مانند اختلاف شدید در جامعه صهیونیستی، آشفتگی حکمرانی، بی‌اعتنایی به نهادهای حاکمیتی و قضایی و تمایل نداشتن نسل جدید اسرائیلی به خدمت نظامی به‌ویژه در یگان‌های جنگی خیلی بارز شده‌است.

وی یادآور شد: تحرک‌ها در رژیم اشغالگر اسرائیل، بی‌سابقه و قابل توجه می‌باشد، به همین دلیل تبیین آن ضروری است، و این فضای تبیینی نیز همین ایامی است که مردم حضور پرشوری در مساجد و حسینیه‌ها دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه حرکت‌های نوین مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین را نیز شاهد هستیم گفت: گروه‌های مقاومت به‌ویژه نسل چهارم فلسطین حرکت‌های نویی را آغاز، و در صحنه درگیری، تغییر موازنه‌ای را ایجاد، و زمینه وحشت رژیم صهیونیستی را پدید آورده‌اند.

وی اظهار کرد: تاکید بر ادامه مبارزه و همه پرسی به عنوان راه‌حل نهایی و تنها راه نجات نخستین قبله مسلمانان و مقابله با دسیسه سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در به فراموشی سپردن قضیه فلسطین و مسجدالاقصی نیز باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام دولت‌های عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس یادآور شد: آگاهی بخشی در خصوص حربه رژیم صهیونیستی در به غفلت کشاندن دنیای اسلام و ملت‌های مسلمان و تصرف قدس و تضعیف هر چه بیشتر فلسطین نیز از اقدام‌هایی است که رژیم اشغالگر قدس به تازگی انجام می‌دهد.

ذاکری افزایش آمار شهیدان و تحرک‌های چشمگیر جوانان فلسطینی در ماه‌های اخیر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این فرصتی که برای مباحث تبیینی و ترویجی در ماه رمضان مهیا است، باید از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی، صداوسیما، کانون‌ها و بسیج مساجد به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با ذکر این نکته که امسال روز جهانی قدس روز بیست‌وپنجم فروردین‌ماه و مصادف با ۲۳ ماه رمضان است افزود: این روز باشکوه بعد از شب‌های قدر برگزار خواهد شد، شرایط و تحولات قدس و فلسطین اشغالی و اوضاع داخلی اسرائیل، شرایط منطقه‌ای و تحرکاتی که در عرصه بین‌الملل رخ می‌دهد و آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می‌گذرد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: این راهپیمایی و بزرگداشت و پشتیبانی از مردم فلسطین مانند همیشه، یک حمایت باشکوه و با حضور حداکثری مردم باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در ادامه با اشاره به زمان شروع راهپیمایی روز قدس در قم و مسیرهای آن گفت: راهپیمایی روز قدس در قم، از ساعت ۱۰ آغاز می‌شود، صحن بلوار پیامبر اعظم‌(ص) حرم حضرت معصومه‌(س) به طرف چهار راه شهدا، خیابان شهدا، میدان جانبازان و مصلی قدس و میعادگاه نمازجمعه مسیر اصلی این مراسم خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسیر میدان شهید مطهری، خیابان اراک، پل حجتیه، چهار راه شهدا، خیابان شهدا، میدان جانبازان و مصلی قدس را نیز فعال خواهیم کرد افزود: آیت‌الله محسن اراکی عضو تشخیص مصلحت نظام سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس در شهر مقدس قم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.