کد خبر : 10032
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 14:13

نماینده مردم قم در مجلس:

مجلس در حال تدوین قانونی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در مکران است

مجلس در حال تدوین قانونی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در مکران است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر چالش‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران گفت: درحال حاضر از زمان آغاز تا پایان صدور مجوز در این منطقه بیش از ۲ سال زمان می‌برد و مجلس در حال تدوین و نگارش قانون جدید در خصوص منطقه مکران است تا امکان سرمایه‌گذاری در آن تسهیل شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در آیین روز ملی صنعت، افزود : با نهایی شدن قانون منطقه مکران در مجلس شاهد بسترسازی لازم جهت سرمایه‌گذاری در منطقه بکر مکران خواهیم بود و حکمرانی واحد در مرز ۹۰۰ کیلومتری آبی محقق می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سواحل مکران از ظرفیت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی برخوردار است و لایحه دولت سبب بهبود شرایط این منطقه و ارتقای آن خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع خودروسازان پرداخت با انتقاد از صنعت گفت: بسیاری از حامیان خودروسازی داخلی حاضر نیستند خودروی داخلی سوار شوند ولی به خاطر برخی منافع اجازه نمی‌دهند مردم از خودروهای باکیفیت سوار شوند.

نماینده مردم قم در ادامه با تاکید بر اینکه مردم از صنعت خودروسازی راضی نیستند، گفت: طی سال‌های متمادی از صنعت خودرو حمایت‌های لازم شده است ولی نتیجه رضایت بخش نبوده است و باید بازار انحصار خودرو شکسته و رقابت ایجاد شود تا مردم در انتخاب خودروی داخلی یا خارجی آزاد باشند.

وی گفت: خودروسازی ما ازنظر کمیت و کیفیت مشکل‌دار است و ما در مجلس درصدد این هستیم تا دولت تمام سهم خود را از صنعت خودروسازی واگذاری کند و دست آن از این بازار مشکل‌آفرین کوتاه شود.

امیرآبادی همچنین با انتقاد از برخی تصمیمات بانک مرکزی، عنوان کرد: این تصمیمات مشکلات جدی در بخش‌های مختلف کشور ایجاد می‌کند و از طرفی پاسخگویی بانک مرکزی به مجلس بسیار ناچیز است.

وی در پایان سخنان خود، یادآور شد: دولت و مجلس در حال رایزنی و بررسی طرحی جهت واگذاری زمین به صاحبان سرمایه برای احداث خانه برای کارگران خود هستند که زمینه این اقدام در اراضی مقابل ترمینال مرکزی قم فراهم است.

گفتنی است سواحل راهبردی مکران در جنوب شرق ایران، سواحلی اقیانوسی متصل به اقیانوس هند از جاسک هرمزگان در غرب تا گواتر سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی شرق واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.