کد خبر : 8303
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 8:24

جانشین ستاد اربعین استان:

مسجد جمکران محور خدمت‌رسانی به زائران اربعین در قم است

مسجد جمکران محور خدمت‌رسانی به زائران اربعین در قم است
جانشین ستاد اربعین قم گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در قم با محوریت و تمرکز بر قرارگاه مردمی اربعین در مسجد مقدس جمکران ارائه خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه قرارگاه مردمی اربعین حسینی استان قم که در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت، افزود: توجه به میزبانی شایسته و عزتمند از زائران، چه پیش از اربعین حسینی و چه نه پس از تمام شدن مراسم اربعین، جزو ضروریات خدمت‌رسانی در میزبانی شهر مقدس قم است که توسط مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و قرارگاه مردمی اربعین قم به خوبی در حال شکل گیری و انجام است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: ستاد اربعین استان قم با هدف سپردن امور به دستان مردم و تحقق شعار اصیل دولت که مردمی‌سازی امور است، برنامه‌ریزی خود را انجام داده و با هدایت مجموعه‌های مردمی، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان، قرارگاه مردمی اربعین وغیره آماده میزبانی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان قم، کرمانشاه و کشور عراق است.

جانشین ستاد اربعین استان قم عنوان کرد: قدردان تلاش‌ها، همکاری‌ها و هم افزایی های تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تولیت مسجد مقدس جمکران و هیأت امنای قرارگاه مردمی اربعین هستیم که زمینه میزبانی شایسته از زائران مراسم اربعین حسینی را به دست مردم، فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: امداد و درمان، حمل و نقل و نیروهای امنیتی و انتظامی برای پشتیبانی از مجموعه‌های خدمت‌رسان به زائران اربعین آمادگی لازم را دارند و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است؛ شهرداری با فضاسازی و تبلیغات شهری و همکاری در تامین نیازمندی‌های مجموعه‌های خدمت‌رسان اربعین، تسهیلات مناسبی را فراهم کرده است.

مقیمی تصریح کرد: جلساتی با محوریت آموزش خادمین قرارگاه مردمی اربعین و مواکب استان قم از دو ماه گذشته برگزار شده است؛ همچنین دو جلسه برای هماهنگی موکب‌داران با مدیریت ستاد بازسازی عتبات عالیات برپا شده است.

آغاز اعزام مواکب اربعینی استان قم به کشور عراق

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم از آغاز اعزام مواکب اربعینی استان به کشور عراق خبر داد و افزود: امسال تسهیلات مناسبی برای تردد مواکب از ایران به کشور عراق انجام شده و موکب‌داران در حال بارگیری و ثبت اقلام و تجهیزات‌شان در گمرک برای انتقال به کشور عراق هستند.

وی تاکید کرد: توجه به میزبانی شایسته و عزتمند از زائران، چه پیش از اربعین حسینی و چه پس از تمام شدن مراسم اربعین، جزو ضروریات خدمت‌رسانی در میزبانی شهر مقدس قم است که توسط مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و قرارگاه مردمی اربعین قم به خوبی در حال شکل گیری و انجام است.

زمان استقبال از زائران و پذیرش آنان از نخستین روز شهریورماه در قرارگاه مردمی اربعین در مسجد مقدس جمکران آغاز می شود و به مدت ۲۵ روز ادامه پیدا می‌کند.

تمامی افرادی که می‌خواهند خدماتی به زائران ارائه دهند، می‌توانند عدد ۸۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند، تا پس از دریافت لینک و عضویت در کانال، اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.