کد خبر : 13388
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 8:38

استاندار قم:

نیروگاه خورشیدی در حاشیه آزاد راه قم تهران احداث می‌شود

نیروگاه خورشیدی در حاشیه آزاد راه قم تهران احداث می‌شود
استاندار قم گفت: مطالعات برای احداث نیروگاه خورشیدی در اراضی حاشیه آزادراه قم تهران ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه بررسی مشکلات احداث نیروگاه خورشیدی با اعلام خبر احداث این نیروگاه در حاشیه آزاد راه قم تهران گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۳۳۷ هکتار در کیلومتر ۲۵ آزادراه قم-تهران با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح در فاز نخست و تا پیش از فصل گرما و رسیدن به اوج مصرف برق، ۲۲۰ مگاوات برق از نیروی خورشیدی تولید می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه استان قم هیچگونه محدودیتی در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران ندارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران نباید پشت در‌های بسته مدیران معطل بماند و تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید از سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف حمایت کنند.

استاندار قم بر خود اتکایی سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران نیز موظف هستند در قبال ارائه خدمات استان، طرح‌ها را بر اساس زمانبندی اعلام شده به اتمام برساند و نباید تنها به تسهیلات پرداختی بانک‌ها اتکا کند چرا که در این صورت طرح‌های نیمه نیمه تمام خواهد ماند.

آقامیری در ادامه به تعداد روز‌های آفتابی در استان قم اشاره کرد و گفت: ما در قم بیش از ۳۰۰ روز آفتابی داریم که ظرفیت بسیار بزرگی برای تولید انرژی در اختیار ما قرار داده و باید به بهترین نحو از آن بهره‌مند شویم.

قره‌گوزلو، نماینده وزارت نیرو نیز در این جلسه به موضوع ناترازی تولید و مصرف برق در کشور پرداخت و گفت: در سال جاری ما با ۱۰ هزار مگاوات ناترازی در مصرف و تولید برق مواجه بودیم که با جابجایی مصارف در بخش خانگی، صنعت و کشاورزی، دوران اوج مصرف برق را پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: سال آینده احتمالاً ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات تولید و مصرف برق خواهیم داشت و به منظور جبران این کمبود، دولت به دنبال ایجاد نیروگاه‌های پاک در سطح کشور است.

وی از طرح ویژه دولت برای تولید ۴۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی خبر داد و گفت: صنایعی که مصرف برقشان بالاتر از یک مگاوات است باید سالانه یک درصد از انرژی مصرفی خود را از انرژی‌های پاک تامین کنند و هر سال یک درصد به این حجم اضافه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.