کد خبر : 2059
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 16:46

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم :

وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مختص به حجاب نیست

وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مختص به حجاب نیست
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: وظیفه‌ ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مختص به مسئله حجاب نیست بلکه در همه امور ورود می‌کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر گرجی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: دشمنان از عصبانیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را تحریم کرد که نشان‌دهنده این است ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر پا در مسیر درستی برداشته که توانسته دشمنان را عصبانی کند.

وی تأکید کرد: نظر حضرت امام خمینی (ره) در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه بود، امام در ۳۱ تیر ۵۸ دستوری به شورای انقلاب اسلامی می‌دهد که اداره امربه‌معروف و نهی از منکر را در مرکز تأسیس نمایند و شعبه‌های آن را در تمام کشور گسترش نماید و این اداره مستقل و در کنار دولت انقلاب اسلامی و ناظر به اعمال دولت و ادارات دولتی و اقشار ملت است و دولت مأمور است اوامر صادره این اداره را اجرا نماید و در سراسر کشور از منکرات جلوگیری نماید‌.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ادامه داد: سید احمد خمینی بیان می‌کند تا این خبر به شورای انقلاب رسید عده‌ای از این شورای انقلاب و اعضای دولت موقت نزد امام آمدند و وا اسلاما سر دادند که اگر این دستور اجرا شود کشور به هم می‌ریزد اما نظر امام تغییر نکرد و گفتند نظر من همین است اما اگر شما عمل نکنید وظیفه جای دیگری نیست که اجرا کند.

وی در پاسخ به سال خبرنگار قم فردا که ستاد امربه‌معروف قدرت لازم را برای اجرا ندارد؟ گفت: بله این حرف درستی است اما همین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با این قدرت کم صدای دشمنان را درآورده است، تا سال ۹۴ ستاد امربه‌معروف قانونی نداشت، در همین سال قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر تصویب شد اما دولت وقت  حاضر به اجرای آن نشد و تا پایان دولت قبلی قانون اجرا نشد تا اینکه در دولت جدید این قانون در حال اجرا است.

همچنین وی در پاسخ به این سؤال که ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر زیر نظر کجا است؟ بیان داشت: طبق قوانین آیت‌الله صدیق یکی از ائمه جمعه رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور است مرکز اصلی ستاد در پایتخت است و در استان و شهرستان‌ها به ریاست نماینده حضرت آقا ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اداره می‌شوند.

گرجی عنوان داشت: مجلس هرسال در  بودجه پیشنهاد رقمی را برای ستاد تصویب می‌کند و درنهایت درصدی تخصیص پیدا می‌کنند، بودجه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم برای حقوق همه عوامل، بودجه جاری بودجه هزینه‌ای و بودجه برنامه‌ای زیر ۴۰ میلیون تومان در ماه است، البته نیروی استخدامی در ستاد نداریم و همه قراردادی هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم تصریح کرد: فتوای مراجع این است که ثلث سهم امام می‌تواند هزینه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر  شود مکلفین می‌توانند وجوهات شرعی را به دفتر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم تحویل دهند‌، و در برابر آن رسید رسمی دریافت کنند.

وی تأکید کرد: وظیفه‌ ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر  مختص به مسئله حجاب نیست بلکه در همه امور ازجمله در زمین‌خواری، دخانیات، و هر مشکل اداری و مالی، تخلف اصناف در گران‌فروشی و اجناس تقلبی ازجمله مواردی است که ورود می‌کنیم، ساماندهی کرایه‌های سرویس مدارس قم که دغدغه والدین بود و‌ پیگیری نمی‌شد ازجمله مواردی بود که ورود کردیم  و نرخ نامه اعلام شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اضافه کرد: در یک سال گذشته از بسیاری از مجموعه‌های حقیقی و حقوقی پیشنهاد بودجه دادند اما قبول نکردیم هرجایی بخواهد به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بودجه‌ای که مسئله داشته باشد دهد قبول نمی‌کنیم نمی‌خواهیم استقلال ستاد از بین برود

وی گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در چهارچوب قوانین باشد و آمران باید بر اساس اصول و چهارچوب عمل کنند.

گرجی افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم حاضر به فراهم کردن تریبون برای اظهارات مطالبه گری خبرنگاران است همچنین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از  شهروندان در کارهای رسانه‌ای، فضای مجازی و روشنگری و  در هر زمینه‌ای که می‌توانند کمک کنند دعوت به همکاری می‌نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.