کد خبر : 5385
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 - 16:31

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

چهار دهه از آموزش و پرورش غفلت کردیم

چهار دهه از آموزش و پرورش غفلت کردیم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت کاری خود را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در ۴ دهه گذشته از آموزش و پرورش غفلت کردیم و جریان سکولار توانست بخشی از خواسته خود را در این نهاد پیاده‌سازی کند که نتیجه‌اش را به وضوح می‌توان در جامعه دید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار با مدیر جامعه‌الزهرا(س) و برخی از اعضای هیات امنا و مدیران این مجموعه علمی گفت : سرمایه گذاری روی مهدهای کودک ها بسیار مهم و ضروری است و این که فقط وضعیت فرهنگی امروز دیده شود نوعی سطحی نگری است، باید فردا و پس فردا را هم دید و برای آن طرح و برنامه داشت.

وی در ادامه افزود : از این رو توجه امروز ما به مهدهای کودک که هم اکنون پذیرای حدود دو میلیون کودک از ۸ میلیون کودک ایرانی است می تواند آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.

خسروپناه با اشاره به بالندگی و رشد زنان در جمهوری اسلامی گفت: امروز مجموعه های بزرگی مانند جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدیریت توانمند بانوان در حال فعالیت است که نشان از توجه نظام اسلامی به مساله زن و خانواده است.

وی اظهار داشت: در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و ستادها و میزهای درنظر گرفته شده، حتما از حضور بانوان فرهیخته همه مجموعه ها به ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام استفاده خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خواستار معرفی فارغ التحصیلان برجسته و فاضله این مجموعه بزرگ حوزوی به جامعه علمی کشور شد و گفت: با وجود این که خواهران فراوانی در این مجموعه به تحصیل پرداختند و به درجات بالای علمی دست یافتند اما هنوز به طور مطلوب شناخته شده نیستند و جامعه الزهرا علیهاالسلام باید برای معرفی آنان برنامه و طرحی داشته باشد.

 

در این دیدار سرکار خانم برقعی تحول در خط مشی گذاری مسائل فرهنگی کشور و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل فرهنگی را از انتظارات حوزویان از شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع انتظار دارد به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در شوراها و کمسیون های شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشد و بتواند به ویژه در مسائل مربوط به زنان و خانواده نقش خود را ایفا کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به استقلال جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به تاکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواستار توجه نهادهای مختلف کشور به آن شد و گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام گام هایی را برای ورود به مباحث مربوط به حوزه و حکمرانی برداشته است و در این مسیر نیازمند راهنمایی نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مساله شناسی و ارائه راهکار است تا بتواند در این زمینه کمک شایانی به نظام اسلامی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.