کد خبر : 1044
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 - 16:52

کارت هوشمند ملی ۹۰ درصد متقاضیان در قم تحویل شده است

کارت هوشمند ملی ۹۰ درصد متقاضیان در قم تحویل شده است
مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: تاکنون کارت هوشمند ملی ۸۴۴ هزار نفر معادل ۹۰ درصد از متقاضیان این استان تحویل شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ منوچهر تیموری  افزود: کارت ملی از پروژه‌های زیرساختی دولت و کلید ورود به دولت الکترونیک است؛ همچنین از طرح‌هایی است که در استان قم به نحو مطلوب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۹۵۰ هزار نفر از مردم استان قم بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون ۹۹ درصد واجدین شرایط معادل ۹۴۰ هزار نفر برای دریافت کارت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارت ملی ۸۴۴ هزار نفر معادل ۹۰ درصد ثبت‌نام شده‌ها تحویل متقاضیان شده و ۱۰ درصد معادل ۹۶ هزار مورد هنوز صادر نشده است.

تیموری خاطرنشان کرد: افرادی که بنا به هر دلیلی هنوز برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی مراجعه نکرده‌اند، برای دریافت خدمات اداری از سایر ارگان‌ها دچار مشکل می‌شوند و نیاز است از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

به گفته وی، افرادی که ثبت‌نام کرده و کارت هوشمند ملی‌شان نیامده نیز می‌توانند با کد ره‌گیری کارهای اداری را انجام دهند.

وی با تاکید بر این‌که تلاش می‌شود تا پایان سال جاری کارت هوشمند ملی همه افراد ثبت‌نام شده تحویل متقاضیان شود، تاکید کرد: افرادی که به سن ۱۵ سال می‌رسند الزاما باید شناسنامه خود را عکس‌دار و برای دریافت کارت ملی هوشمند نیز ثبت‌نام کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: بیش از ۱۲۰ دستگاه و سازمان اداری در کشور در راستای خدمات‌دهی هر چه مطلوب‌تر به مردم متصل به سامانه سازمان ثبت‌احوال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.