کد خبر : 10596
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 17:20

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم:

کمبود واکسن آنفلوآنزا در قم وجود ندارد

کمبود واکسن آنفلوآنزا در قم وجود ندارد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در سطح این استان کمبود واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد، گفت: برخی از افراد که دچار آلرژی یا بیماری‌های فصلی می‌شوند می‌توانند با تجویز پزشک از این واکسن استفاده کنند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ هدی ابوالحسنی   بیان داشت: همچنین در سطح داروخانه‌های قم هیچ‌گونه کمبود آنتی‌بیوتیک وجود ندارد؛ توزیع این دارو بدون نسخه پزشک ممنوع است و موارد گزارش شده در خصوص محدودیت آنتی‌بیوتیک‌ها به این موضوع باز می‌گردد.

وی با اشاره به وضعیت تامین و توزیع داروهای خاص، گفت: این داروها در داروخانه‌های منتخب که در نسخه پزشکان درج شده توزیع می‌شود که به‌خاطر وارداتی‌بودن بخشی از آنها قیمت بالاتری دارد؛ اما به تازگی با شمول بیشتر پوشش‌های بیمه‌ای و سایر مشوق‌های وزارت بهداشت با قیمت کمتری به دست بیماران سخت درمان می‌رسد.

ابوالحسنی تصریح کرد: کمبود برخی از داروها مساله جهانی و در بعضی مواقع موضوع کشوری است که با تعامل و همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در واردات یا تامین مواد اولیه، برطرف می‌شود.

وضعیت شیرخشک در قم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نحوه توزیع شیرخشک، گفت: تمامی خانواده‌های محروم از شیر مادر با مراجعه به مراکز بهداشتی سطح استان می‌توانند از شیرخشک یارانه‌ای استفاده کنند.

وی اضافه کرد: شیرخشک‌های رژیمی یکی از انواع شیرخشک‌های موجود در بازار است که به‌خاطر عوارضی احتمالی فقط  با تجویز پزشک به فروش می‌رسد.

ابوالحسنی تصریح کرد: شیرخشک‌های ساده از ۲۰ مهرماه با ابلاغ وزارت بهداشت برای جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از شبکه، با کد ملی و تاریخ تولد نوزادان در سطح داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

وی اظهار داشت: خانواده‌های اتباع که بصورت قانونی وارد کشور شده‌اند مشکلی در تامین شیرخشک ندارند.

ابوالحسنی اظهار داشت: مردم هرگونه مستندات در حوزه تخلف و گران‌فروشی در بخش دارو را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهت بررسی و برخورد، گزارش بدهند.

وی بیان داشت: تاییدیه بهداشتی در حوزه تولید، صدور و تمدید محصولات غذایی در سطح استان بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.