کد خبر : 10012
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 23:58

در سالروز ۲۳ ربیع‌الاول برگزار می شود؛

مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم

مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم
سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از برگزاری مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) همزمان با ۲۳ ربیع‌الاول در قم برگزار می شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام سیداحمد مشرف عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها، کاروان استقبال نمادین و شادی مردم قم از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود که امیدواریم پوشش رسانه‌ای خوبی برای این مراسم صورت گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: این کاروان شادی در ساعت ۱۰ صبح به حرم مطهر می‌رسد و برنامه خطبه خوانی خادمان نیز صبح روز ورود حضرت به قم برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های متعددی در روز قم و همچنین در سالروز شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در ایام ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم، این شهر میزبان دانشجویان دختر از سراسر کشور است و در عصر سالروز ورود حضرت به قم ویژه برنامه‌های برای بانوان در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مشرف عنوان داشت: از سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم تا ایام معصومیه و شهادت آن حضرت، جلسات معرفت افزایی برای اقشار مردم قم، کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان برگزار می‌شود و در این مدت مبلغانی به مدارس استان اعزام می‌شوند که شخصیت حضرت را به دانش آموزان معرفی کنند.

وی گفت: با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قرار شد معارفی از حضرت معصومه سلام الله علیها در نماز جمعه‌های کشور و از سوی ائمه جمعه بیان شود و اعزام گروه‌های سفیران کریمه به استان‌های مختلف کشور از دیگر برنامه‌های حرم مطهر است.

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: محافل تبیین مکتب بانوی تمدن ساز در این ایام برگزار می‌شود و نشست‌های علمی و پژوهشی با محوریت نقش حضرت معصومه سلام الله علیها در تمدن سازی اسلامی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مشرف عنوان داشت: اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم در راستای تکریم از جایگاه والای قرآن کریم برگزار می‌شود و برنامه‌های قرآنی مختلفی در طول سال با موضوعات قرآنی برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.