کد خبر : 5458
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 8:19

استاندار قم:

دولت به تعهدش برای احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در قم پایبند است

دولت به تعهدش برای احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در قم پایبند است
استاندار قم با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: طبق ابلاغیه دولت باید در قم ۶۳ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح احداث شود، و ما به طور قطعی به تعهدی که در این مورد داده‌ایم، عمل خواهیم کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در پایان دومین جلسه شورای تامین مسکن قم در تالار امام جواد(ع) استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در سایت ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان ۲۲ هزار متقاضی به پیمانکار معرفی شدند و کار ساخت مسکن تا چهار هزار نفر دیگر و در کل ۲۶ هزار متقاضی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در سایت‌ روستای طایقان در بخش سلفچگان و سایت روستای اسلام‌آباد در بخش مرکزی نیز حدود ۲ هزار و ۴۰۰ فرد متقاضی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان معرفی شده‌اند گفت: به نظر می‌رسد ظرف ۲۰ روز آینده عملیات اجرایی شروع شود.

استاندار قم بیان داشت: سایت پرنیان که از مصوبه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است، هم مقدماتش فراهم شده، و برابر قانون شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از نخستین روز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، همواره گفته‌ایم، مطابق قانون باید برای ۶۳ هزار نفر که تقاضای مسکن دارند، تعیین تکلیف کنیم، و این کار را نیز انجام خواهیم داد.

شاهچراغی اظهار کرد: ۱۷ هزار نفر از متقاضیان، صاحب ملک در بافت فرسوده هستند، که این افراد هم بر اساس قانون مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: بنیاد مسکن استان نیز باید برای چهارهزار نفر در روستاها، مسکن احداث کند، که هم اکنون مسیر جاری را طی می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که بخشی از واحدهایی که باید احداث شود، برای نیروهای مسلح است، تکلیف آن هم مشخص می‌باشد گفت: طرح نهضت ملی مسکن در سایت‌های مختلف تعریف شده، از جمله اتفاق‌هایی که افتاده ورود تعاونی‌های موفق است، که حدود ۴۰ تعاونی مشخص شده است، اداره‌کل تعاون و راه‌ و شهرسازی استان جلسه‌هایی را برگزار کردند، نماینده تعاونی‌ها معرفی شده، افراد در حال معرفی به تعاونی‌ها هستند.

استاندار قم همچنین مسکن را از اولویت‌های مهم استان خواند و گفت: در تلاش هستیم، قیمت تمام شده مسکن را پایین بیاوریم، هم بنیاد مسکن و هم پیمانکار بخش خصوصی باید همین کار را انجام دهند.

شاهچراغی اضافه کرد: با پیمانکار بخش خصوصی قرارداد به گونه‌ای منعقد شده که قیمت تمام شده خیلی افزایش پیدا نکند.

وی یادآور شد: در جلسه شورای عالی شهرسازی از جمله موضوع‌هایی که به آن پرداخته شد، قیمت مسکن بود.

وی افزود: نظام بانکی برابر قانون، سود تسهیلات پرداختی را از ۱۷ به ۲۳ درصد افزایش داده بود که طبق توافق کلی انجام شده، مقرر شد به نرخ قبل بازگردد، همچنین ما به ‌التفاوت هم اگر دارد، دولت تامین کند.

استاندار قم با بیان اینکه نباید به متقاضیان هزینه‌های مازاد تحمیل کنیم گفت: تامین زیرساخت طرح نهضت ملی مسکن از تعهدهای دولت است، و وزارتخانه‌های مختلف مانند نیرو و راه و شهرسازی در این خصوص سهم دارند.

وی همچنین تصریح کرد: باید مدت زمانی از اجرای طرح بگذرد، تا هزینه‌ای که دولت برای انشعاب و اقدام‌های دیگر مربوط به طرح نهضت ملی مسکن انجام داده، مشخص شود.

وی گفت: با توافقی که با اداره‌کل کمیته امداد امام‌(ره) و شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب صورت گرفته، هزینه زیرساخت مسکن برای دهک‌های پایین تا سقف ۱۰ هزار نفر، ۳۰ درصد زیر قیمت می‌باشد.

شاهچراغی افزود: خیران مسکن‌ساز برای خانواده‌هایی که ۲ معلول دارند، نیز ورود کردند، حساب ۱۰۰ ‌حضرت امام هم توافقی با خیران داشته، همه دستگاه‌ها کمک می‌کنند تا افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند، از نعمت مسکن بهره‌مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.