کد خبر : 10384
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 16:59

کمبود ۲۰۰ هزار معلم در سال تحصیلی جدید

کمبود ۲۰۰ هزار معلم در سال تحصیلی جدید
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 200 هزار معلم در سال تحصیلی جدید کمبود داشتیم که این کمبودها با مدیریت و ساماندهی مناسب تا حدودی مرتفع شده است و با جذب 15 هزار نفر از طریق آزمون دبیری هیچ‌گونه کمبودی در بحث معلم در کشور نخواهیم داشت.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با حضور در مدرسه شهید امیر‌ کمندی در آیین طرح توزیع شیر رایگان به صورت پایلوت با اشاره به اینکه ایران به دست پسران و دختران آینده ایران اسلامی خواهد درخشید، اظهار کرد: شیر کامل‌ترین غذایی است که خدا برای ما انسان‌ها خلق کرده است. دانش‌آموزان ابتدایی در کشور از شیر رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی با تأکید بر استفاده دانش‌آموزان از امکانات آموزشی در کشور افزود: در این سال تحصیلی ۸ میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی در کشور ۷۵ وعده شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و بستر خوبی برای توزیع بسته‌های سلامت دارد و با اعتبارات خوب و حمایت رئیس‌جمهور از توزیع شیر رایگان این طرح در کشور و به صورت پایلوت از شهرستان بهارستان آغاز شد.

فرهادی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌ها، آموزش و پرورش می‌تواند تمام مقاطع تحصیلی را در توزیع شیر رایگان پوشش دهد گفت: کمبود معلم در کشور مقطعی حاصل نشده است و حاصل وقفه و کوتاهی فرآیند جذب معلم در سال‌های گذشته بوده است.

وی ابراز داشت: سال‌های ۹۳ تا ۹۷ دانشگاه فرهنگیان نزدیک به تعطیلی بود و پذیرش دانشگاه از سالی ۲۵ هزار نفر به کمتر از ۳ هزار نفر رسید لذا دلسوزان فرهنگ تعلیم و تربیت با هشدار به وضعیت آموزشی کشور باعث رشد پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش به حضور رهبر انقلاب در سال‌هایی که دانشگاه فرهنگیان رو به تعطیلی بود اشاره کرد و گفت: حضور رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان هشدار و خطری بود برای مسئولین وقت که دانشگاه فرهنگیان را تا مرز تعطیلی کشانده بودند.

فرهادی اضافه کرد: از سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان پذیرش خود را افزایش داد تا به مرز ۲۵ هزار نفر این جذب رسید تا بخشی از مشکلات حوزه آموزش کشور حل شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگی‌های گسترده‌ای در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش رخ داد گفت: ۲۰۰ هزار معلم در سال تحصیلی جدید کمبود داشتیم که این کمبودها با مدیریت و ساماندهی مناسب تا حدودی مرتفع شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران و سران قوا، سقف حق‌التدریس همکاران بازنشسته فرهنگی از ۱۲ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش یافت تا از این عزیزان در حوزه تعلیم و تربیت استفاده شود.

فرهادی با عذرخواهی از مردم در بحث کمبود معلم در مدارس تصریح کرد: نیروهای خرید خدمت در آموزش و پرورش که مقرر بود بازنشسته شوند مجدد در حوزه آموزشی به کار گرفته شدند تا کمبود معلم تا حدی رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به جذب ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ابتدای مهر سال جاری در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در آزمون دبیری ۱۵ هزار نفر قبولی قطعی وجود دارد که با هماهنگی‌های انجام شده این آمار به آموزش و پرورش جذب خواهند شد و هیچ‌گونه کمبودی در بحث معلم در کشور نخواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.