کد خبر : 10888
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 9:37

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

گردشگری کشاورزی در قم فعال می‌شود

گردشگری کشاورزی در قم فعال می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌منظور معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های کشاورزی قم درحوزه‌های مختلف از جمله تولید محصولات باغی و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه این بخش‌ها، گردشگری کشاورزی در قم فعال می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد رضا حاجی رضا  بیان داشت: کشاورزی قم برای توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و گردشگری کشاورزی یکی از بهترین راهکارهای جذب سرمایه در این بخش است، در این حالت فرصتی فراهم می‌شود تا فعالان اقتصادی و اقشار مختلف مردم از نزدیک با حضور در مزارع و باغات با ظرفیت‌های کشاورزی این استان آشنا شوند و در صورت تمایل در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: قم، به دلیل موقعیت زیارتی و همچنین جایگاه دینی که در جهان اسلام دارد، علاوه بر هموطنانمان، سالانه پذیرایی جمعیت میلیونی از زائران کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی منطقه است که در صورت معرفی ظرفیت‌های کشاورزی قم و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم شاهد تحولی چشمگیری در حوزه کشاورزی استان باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس راهبردهای مورد نظر استان در زمینه سرمایه‌گذاری، از علاقه‌مندان به فعالیت در بخش کشاورزی قم به خصوص در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در کنار باغات و مزارع استان، حمایت‌های لازم به عمل‌ خواهد آمد و تسهیلات خوبی به آنان تخصیص داده می‌شود.

محمد رضا حاجی رضا گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر دستاوردهای اقتصادی موجب تامین امنیت غذایی مردم است و اگر این موضوع مهم به خوبی تبیین شود، فعالان اقتصادی به جای بخش‌های غیر مولد دیگر، به طور حتم در این موضوع مشارکت خواهند کرد.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

گفتنی‌است به طور کلی هفت درصد ارزش افزوده استان قم متعلق به بخش کشاورزی است که با گسترش سرمایه‌گذاری و ارتقا ظرفیت تولید، این میزان در حال افزایش است.

به طور کلی حدود ۱۴ هزار بهره‌بردار و ۴۰ هزار نفر نیروی کارگری در زمینه تولید محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.