کد خبر : 13791
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 17:30

مدیرکل منابع طبیعی قم:

۱۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی بین مردم قم توزیع می‌شود

۱۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی بین مردم قم توزیع می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی، ۱۰۰ هزار اصله نهال میان قشرهای مختلف مردم و مجموعه‌های خصوصی متقاضی نهال برای ایجاد فضای سبز، توزیع می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد شعاعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیان داشت: پانزدهم تا بیست‌ویکم اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده‌است که در همین رابطه برنامه‌های مختلفی از جمله توزیع نهال به منظور توسعه سطح سبز استان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش عرصه‌های بیابانی در قم،‌ افزود: برای مقابله با این روند در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، هشت میلیون نهال طی چهار سال در سراسر استان به خصوص مناطقی که از نظر پوشش گیاهی ضعیف هستند،‌ کاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی همه قشرها برای موفقیت در اجرای طرح کاشت هشت میلیون درخت در استان، ادامه داد: توسعه درخت‌کاری در قم مطابق برنامه‌ای مشخص و براساس ظرفیت‌های طبیعی استان صورت می‌گیرد و ما از گونه‌هایی استفاده خواهیم کرد که بیشترین سازگاری را با آب‌وهوای قم داشته باشند.

شعاعی گفت: همچنین استفاده از این گونه نهال‌ها، نیازمند کمترین سطح مراقبت و نگهداری است و گیاه به دلیل تطبیقی که با محیط طبیعی استان قم دارد،‌ می‌تواند پس از یکی و دو سال حفاظت، به حیات خود در طبیعت ادامه دهد.

وی با اشاره به مشخص بودن محدوده اراضی ملی استان قم و تلاش اداره کل منابع طبیعی برای حفاظت از آن‌، افزود: در زمینه تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی استان نیز اقدام‌های لازم صورت گرفته‌ و این موضوع در بیش از ۹۸ درصد موارد انجام شده‌است.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه تلاش کردیم تا با اجرای طرح‌های آبخیزداری، علاوه بر حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش آن، از روان‌ آب‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.