کد خبر : 11264
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 9:40

۱۰ وزارتخانه پیشرفت دولت را در قم روایت می‌کنند

۱۰ وزارتخانه پیشرفت دولت را در قم روایت می‌کنند
رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با اشاره به برپایی غرفه‌های 10 وزارتخانه در نمایشگاه روایت پیشرفت گفت: ما در این نمایشگاه به دنبال عمل به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستیم چراکه جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و همه باید در هر مجموعه‌ای تحقق این هدف را دنبال کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه روایت پیشرفت که به منظور معرفی دستاوردهای دو ساله دولت مردمی در باغ موزه دفاع مقدس استان قم برپا شده است، اظهار کرد: جهاد تبیین از مهم‌ترین نکاتی است که رهبر انقلاب طی سال‌های اخیر بر آن تاکید داشته‌اند و برای تحقق این فرمان رهبر انقلاب همه وظیفه داریم در هرجایی که هستیم جهاد تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: در مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تصمیم گرفته شد در راستای فرمایشات رهبر و تبیین دستاوردهای دولت مردمی نمایشگاهی با عنوان «روایت پیشرفت» در قم برپا شود و کارها برای برپایی این نمایشگاه با جدیت دنبال شد.

وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای دولت سیزدهم فرمودند که من از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام اما از این دولت تمجید می‌کنم.

حاج ابوالقاسم دولابی عنوان کرد: برخی توقع دارند دولت سیزدهم عقب‌ ماندگی‌های یک الی ۲ دهه اخیر که نتیجه عملکرد دولت‌های قبلی است را ظرف ۲ سال رفع کند که این توقع نادرستی است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت افزود: متاسفانه دهه نود برای کشور ما به دهه عقب ماندگی کشور تعبیر می‌شود و واقعیت این است که دولت قبلی به دلیل اینکه همه مسائل را به برجام گره زده بود از ظرفیت داخلی غافل شد و این غفلت عقب ماندگی‌هایی برای کشور به دنبال داشت.

وی اشاره کرد: پروژه‌هایی در کشور وجود داشت که سابقه آن به ۲ دهه پیش مربوط می‌شود اما با تلاش شبانه روزی اعضای دولت سیزدهم در کشور و استان‌ها بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و یا اینکه عملیات عمرانی آن تسریع بخشیده شده است.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه حدود ۱۰ وزارتخانه مشغول ارائه گزارش خدمت و اقدامات خود در دولت سیزدهم هستند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی برپا شده است که در بخشی از آن به شبهات روز جامعه در مورد عملکردهای دولت و حکومت اسلامی پاسخ داده می‌شود.
مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب برپایی نمایشگاه مذکور در شورای اطلاع رسانی دولت خبر داد و گفت: کارفرمای این نمایشگاه مهم، مرکز ارتباطات دولت و روحانیت و مجری آن وزارت صمت خواهد بود و وجه غالب این نمایشگاه نیز روایت محوری است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت در جهت جبران عقب ماندگی های حاکم بر روند اجرای کشور در دهه نود خاطرنشان کرد: تلاش شده تا در نمایشگاه روایت پیشرفت دستگاه های مربوطه آمار مقایسه ای از دهه نود و دوساله عملکرد دولت مردمی و انقلابی را ارائه دهند.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به جزئیات غرفه هایی که قرار است در این نمایشگاه پذیرای علاقمندان باشد، خاطرنشان کرد: در کنار این غرفه ها که روایتی واقعی، آماری و واقع بینانه از عملکرد دولت سیزدهم خواهد بود، نشست‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه، ویژه روحانیت و حوزه های علمیه در باغ موزه دفاع مقدس شهر قم دایر خواهد بود، اظهار داشت: این نمایشگاه همراه با نشست های تبیینی با موضوع عملکرد وزارتخانه های نفت و بهداشت کشور، با حضور وزرای مربوطه و نشست های تخصصی با حضور معاونین وزرا با هدف تشریح برنامه های دولت در موضوعات کاهش تورم و مدیریت ارزش پول ملی، ساماندهی وضعیت جاب وعفاف، ساماندهی وضعیت نابسامان مسکن، ساماندهی فضای مجازی و اینترنت ملی، ساماندهی وضعیت خودرو و خودروسازان و جایگاه طب سنتی در راهبردهای وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.