کد خبر : 7387
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 23:44

معاون‌وزیر آموزش و پرورش:

۲‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند

۲‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند
معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره به فعالیت ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور، گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول و دوم و فنی حرفه‌ای در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور از آغاز اولین دوره طرح توانمند سازی معلمان از نیمه دوم مرداد ماه در سراسر کشور خبر داد و افزود: تاکنون ۱۷۴ هزار معلم متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستند که حدود ۱۰ میلیون نفر ساعت مقدار آموزش می‌باشد و اعتبارات مالی آن توسط موسسان و معلمان تامین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به فعالیت ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به طور میانگین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول و دوم و فنی حرفه‌ای در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به میزان تحصیلات معلمان در مدارس غیردولتی، گفت: برای اولین بار توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس با این شیوه، برنامه ریزی شده و همزمان در سراسرکشور اجرا می‌شود تا معلمان و مربیان با گذراندن ۶ دوره آموزشی و طی ۳۶۰ ساعت آموزش حضوری در طول ۳ سال موفق به اخذ گواهینامه حرفه‌ای و تخصصی شوند.

احمد محمود زاده با تقدیر از هماهنگی‌های صورت گرفته بین ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، افزود: نقش و مشارکت حوزه‌های علمیه در آموزش و توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی مهم است و بر اساس برنامه‌های اجرایی، هر دوره آموزشی بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت به صلاحیت عمومی و دانش تربیتی اختصاص دارد.

وی گفت: تاکنون ۱۷۴ هزار معلم متقاضی شرکت در این دوره‌ها بوده‌اند که حجم آموزش حدود ۱۰ میلیون نفر ساعت بر آورد شده و اعتبارات مالی آن توسط موسسان و معلمان تامین شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه همه معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیردولتی باید تا سه سال آینده گواهی صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی را دریافت کنند، تصریح کرد: اولین دوره طرح توانمند سازی معلمان از نیمه دوم مرداد ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

همچنین در این دیدار آیت‌الله اعرافی توجه و اهتمام به تربیت نیروی انسانی را از اولویت‌های جدی و مهم کشور برشمرد و اظهار کرد: راهبری کلان مدارس غیردولتی موضوعی بسیار مهم می‌باشد زیرا در این مقوله علاوه بر سپردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به مردم، نیروهای قابل و شایسته هم در این حیطه وارد عمل می‌شوند و این مشارکت مردمی به دولت کمک می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: متولیان نظام تعلیم و تربیت باید با برنامه ریزی، رویکردهای حاکمیتی به راهبری و مدیریت مدارس غیردولتی را مورد توجه قرار دهند و روند فعالیت‌های این مدارس را با جدیت نظارت کنند.

اعرافی با تأکید بر مسئولیت پذیری و تمکین از قواعد و قوانین آموزش و پرورش از سوی همه مدارس غیردولتی در جهت بهبود کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای مدیران مدارس غیردولتی نیز حائز اهمیت است زیرا یک مدیر در کنار صلاحیت‌های معلمی باید در راهبری مجموعه مدرسه توان و مهارت کافی را داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مدیریت نظام آموزشی پیچیدگی‌های مضاعفی دارد و قابل قیاس با مدیریت در سایر بخش‌ها نیست، افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سند تحول در مدارس کشور پیاده سازی و محقق شود و اجرای آن در مدارس غیردولتی کار بسیار ارزشمند و ستودنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش در ابعاد مختلف نظری و علمی یک مقوله مهم و مورد توجه است، افزود: برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان یک ابتکار و خلاقیت قابل تقدیر است که امیدوارم با اجرای آن آثار مهمی در راهبری مدارس غیردولتی کشور پدید آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.