کد خبر : 15430
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 8:13

۲۰ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد

۲۰ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد
معاون سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه تقریبا ۲۰ درصد طلاق‌ها به دلیل اختلافات در یک سال اول زندگی متاهلی اتفاق می‌افتد، گفت: این در حالی است که این اختلافات در مراکز مشاوره قابل رفع شدن است و ما مرکز غربالگری برای مشاوره پیش از طلاق داریم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الله محمدزاده با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوره در زندگی امروزی گفت: در سازمان بهزیستی اقدامات و فعالیت‌های زیادی در چند حوزه صورت گرفته است؛ از قبیل مشاوره پیش از ازدواج برای نوجوانان و جوانان دختر و پسر که قصد ازدواج دارند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه مشاور پیش از ازدواج افزود: متاسفانه در برخی موارد شاهد آن هستیم که افراد تشکیل زندگی زناشویی را یک امر طبیعی تلقی می‌کنند که گاهی اختلاف‌هایی نیز رخ می‌دهد، کمااینکه این نظر درست باشد ولی باز هم بحث دانستن مدیریت بحران و حل اختلاف بسیار اهمیت دارد.

محمدزاده گفت: پیش از اینکه دختر و پسر به مراحل ازدواج وارد شوند باید آموزش‌هایی را ببینند و یاد بگیرند، و ما در سازمان بهزیستی این آموزش‌ها را در قالب گروه‌های خودمراقبتی و آموزش‌های مهارت‌های زندگی، به صورت آموزش‌ در محله‌های مختلف توسط سازمانهای مردم نهاد یا موسسات انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه یک آمار بسیار مهم و عجیب هست که تقریبا ۲۰ درصد طلاق‌ها در یک سال اول زندگی متاهلی اتفاق می‌افتد، و زمانی که از افراد علت تقاضای طلاق را می‌پرسیم می‌گویند ما شبیه به هم نیستیم؛ که البته ما در این مبحث هم مرکز غربالگری برای مشاوره پیش از طلاق داریم.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم گفت: مردم باید بدانند مبحث مشاوره پیش از ازدواج چقدر مهم هست و زمانی که نگرش افراد عوض شود و دید بهتری به این موضوع پیدا کنند، آن زمان در مسیر درست ازدواج موفق قرار می‌گیرند و به بررسی وضعیت فردی خود می‌پردازند که آیا توانایی و مهارت‌های ‌لازم را برای ورود به زندگی زناشویی داریم یا نه؟

محمدزاده در پاسخ به این پرسش که جوانان کجا و چگونه به این مراکز مراجعه کنند، گفت: خط مشاوره‌ای ۱۴۸۰ به صورت رایگان از ساعت ۸ تا ۲۲ در اختیار مردم است و همه افراد می‌توانند از این خط استفاده کنند.

وی افزود: ازدواج یک تعهد و مسئولیت است و اضطرابی را برای افراد ایجاد می‌کند که این اضطراب خوب است و باعت می‌شود فرد اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کند؛ همانطور که ما برای خرید یک لباس یا گوشی با اطلاعات لازم اقدام می‌کنیم، برای ازدواج هم به همین صورت است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم در بیان ویژگی‌های این دوره‌های مشاوره گفت: این دوره‌های مهارت آموزی یک انگیزه و نقطه‌ عطفی برای افراد و خانواده‌هاست از آن جهت که به تحقیق و بررسی بیشتر در زمینه‌‌های شغل، ادامه‌ تحصیل، مکان زندگی، تناسب فرهنگی مذهبی و مالی خانواده‌ها و حتی فرزندآوری می‌پردازند.

محمدزاده در پایان به اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه‌ مددجویان اشاره کرد و افزود: ما برای کمک بلاعوض به دختران و پسران و حتی زنان سرپرست خانوار اقداماتی داشته‌ایم؛ از جمله مشاوره رایگان، کمک هزینه برای استقلال مالی و همچنین می‌توان به استفاده از توانایی‌های خود مددجویان در فعالیت‌های مختلف سازمان مانند خیاطی کار در خانه و… اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.