کد خبر : 12301
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 9:38

بخشدار مرکزی کهک:

ایمن‌سازی سه‌نقطه حادثه‌خیز در روستاهای بخش مرکزی کهک آغاز شد

ایمن‌سازی سه‌نقطه حادثه‌خیز در روستاهای بخش مرکزی کهک آغاز شد
بخشدار مرکزی شهرستان کهک گفت: با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال، اصلاح و ایمن‌سازی سه‌نقطه حادثه‌خیز در بخش مرکزی کهک در دست اجرا است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمدعلی تاری با بیان اینکه تلاش می شود این سه نقطه حادثه خیز تا قبل از پایان سال به اتمام برسد، افزود: در همین خصوص پیچ حادثه‌ساز روستاهای میم و ابرجس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دست بهسازی است.

بخشدار مرکزی کهک خاطرنشان کرد: همچنین پیچ حادثه‌خیز روستاهای صرم و خورآباد با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برای افزایش ایمنی این محور توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، بهسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: محورهای فرعی و روستاهای بخش مرکزی کهک به‌واسطه ظرفیت بالای گردشگری و توریستی در طول سال میزبان جمعیت انبوهی از مردم استان قم و همچنین مسافرانی از شهرهای دیگر است که بهسازی جاده‌های آن برای کاهش مخاطرات احتمالی ضرورت دارد.

وی با اشاره به مساله کمبود آب به‌واسطه کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر و ادامه خشکسالی‌های ادواری، گفت: برای جبران کمبود آب و با دستور استاندار قم، احداث خط انتقال جدید آب به بخش مرکزی قم تصویب شده که امید می‌رود زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

نهایی‌شدن احداث شهرک پوشاک در کهک

تاری، ظرفیت‌های اقتصادی بخش مرکزی کهک را موردتوجه قرار داد و افزود: مقدمات اولیه جهت جانمایی شهرک پوشاک و همچنین واحدهای تولیدی فنر، در بخش مرکزی شهرستان کهک نهایی شده که با بهره‌برداری از آن شاهد تحولات خوبی در زمینه اشتغال و ارزش‌افزوده برای شهرستان و همچنین استان خواهیم بود.

وی همچنین بیان داشت: موافقت‌نامه تاسیس منطقه نمونه گردشگری کهک بعد از ۶ سال صادر شد و اکنون در مرحله تخصیص زمین است و به زدودی کلنگ‌زنی آن انجام خواهد شد.

تاری ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری کهک در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در روستای ورجان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باهدف بسترسازی و افزایش خدمات به گردشگران داخلی و خارجی احداث می‌شود.

وجود ۷۵۰ چاه غیرمجاز در بخش مرکزی کهک

بخشدار مرکزی کهک وجود چاه‌های غیرمجاز در روستاها را از معضلات مهم این شهرستان دانست و گفت: از ۹۵۰ حلقه چاه موجود در بخش مرکزی این شهرستان ۷۵۰ حلقه چاه غیرمجاز است.

وی با اشاره به پلمب ۱۰۰ چاه غیرمجاز با دستور مقامات قضایی استان، اضافه کرد: با همراهی و تاکید دادگستری استان قم، روند شناسایی و پلمب چاه‌های غیرمجاز با قدرت دنبال می‌شود.

تاری خاطرنشان کرد: چاه‌های غیرمجاز بخش مرکزی کهک به‌صورت انفرادی حفر شده و با استخراج مستمر از منابع زیرزمینی، حق طبیعی مردم را زائل می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین برای توسعه سرانه‌های درمانی، زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع برای احداث شبکه بهداشت اختصاص‌یافته و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت آغاز عملیات اجرایی، قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.