کد خبر : 12814
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 8:51

استاندار قم:

مدیران برای تنظیم بازار گوشت وارد میدان شوند

مدیران برای تنظیم بازار گوشت وارد میدان شوند
استاندار قم با بیان اینکه مدیران برای تنظیم بازار گوشت وارد میدان شوند گفت: اگر اقدام خاصی انجام نشود، خودم به این موضوع ورود می‌کنم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  سید محمد آقامیری سه‌شنبه‌شب در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با تأکید بر اینکه میزان موردنیاز گوشت گوساله تنظیم بازاری در استان مشخص شود اظهار داشت: تعیین دقیق محل توزیع گوشت دام ضروری است.

 وی افزود: حتی یک کیلوگرم گوشت نیز نباید بدون اجازه، برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل صمت و سازمان جهاد کشاورزی به جایی منتقل شود.

 استاندار قم با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدکننده محصولات پروتئینی از جمله سوسیس و کالباس در این استان نباید از گوشت گرم استفاده کنند گفت: گوشت قرمز منجمد باید بین واحدهای صنعتی تولیدکننده محصولات پروتئینی توزیع شود.

 آقامیری در بخش دیگری سخنان با تأکید بر اینکه توزیع گوشت قرمز فقط باید از طریق بازار انجام گیرد افزود: گوشت نباید بین تعاونی‌ها توزیع شود.

 وی در خصوص نحوه توزیع گوشت گوساله و گوسفند منجمد وارداتی نیز بیان داشت: این گوشت منجمد باید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز از اداره کل دامپزشکی توزیع شود.

 استاندار قم با بیان این مطلب که توزیع گوشت گرم با نرخ دولتی باید بین قصابان امین و مورداعتماد انجام شود گفت: هر قصابی که به‌موقع پول را واریز کرد، به‌سرعت گوشت را برای عرضه تحویل گیرد.

 آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تنظیم بازار میوه و تره‌بار نیز خاطرنشان کرد: میوه را به هر قیمتی که شده باید مدیریت کرد.

 لزوم توجه به مشکلات لجستیکی توزیع گوشت

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم نیز نیاز روزانه این استان به گوشت گوسفند را ۳۵ تُن و گوشت گوساله را پنج‌تن عنوان کرد و گفت: در موضوع گوشت قرمز از نظر لجستیکی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

 هادی مؤمنی نسب ادامه داد: جذب پنج تن گوشت گوساله برای استان کار دشواری است.

 وی همچنین با ذکر این نکته که وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمزی که برای استان تامین می‌کند گوشت منجمد گوسفندی است بیان کرد: امکان توزیع این گوشت از طریق قصابی‌ها وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.