کد خبر : 6659
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 9:41

شهردار قم:

۳ هزار پاکبان قمی برای خدمت رسانی در ایام محرم آماده هستند

۳ هزار پاکبان قمی برای خدمت رسانی در ایام محرم آماده هستند
شهردار قم گفت: همزمان با فرارسیدن ایام محرم ۳ هزار فعال زیست محیطی و پاکبان در قم به منظور نشان دادن ارادت خود به اهل بیت(ع) ، پاکسازی محیط زیست شهری و ایجاد فضای مناسب برای عزاداری هیات‌های مذهبی آماده هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقاییان‌نژاد روز دوشنبه در نود چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:‌ هر سال همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، شاهد حضور پرشور هیات های عزاداری در خیابان های شهر هستیم که با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورات ارادت خود به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) را نشان می دهند.

وی ادامه داد: امسال ۳هزار نفر بسیج شدند پاکی محیط را در ایام عزای سالار شهیدان را در شهر ایجاد کنند تا بهترین فضا را برای عزاداران و هیات های مذهبی مهیا شود.

۱۶۵ مسجد در قم ملزومات عزاداری دریافت می کنند

شهردار قم همچنین از اهدای ملزومات مختلف فرهنگی و کاربردی مناسب برگزاری عزاداری در ماه محرم به ۱۶۵ مسجد در قم خبر داد.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری، توجه به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم‌های مذهبی و دینی در سطح شهر است.

سقاییان نژاد با بیان اینکه در این راستا نقشی که برای مدیریت شهری و شهرداری مناطق تعریف شده است، نقش تسهیل‌گری و همراهی با مراکز و مجموعه‌های مردمی شهر است، افزود: هیئت‌های مذهبی در این عرصه نقش بسزایی در برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های دینی در سطح شهر دارند و محله محوری مبنای اصلی برنامه های شهرداری است.

وی اظهار کرد: شهرداری وظیفه خود می‌داند که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دینی خاصه آئین‌های ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در کنار هیئت‌های مذهبی منطقه باشد.

وی درادامه بر اهمیت ایمنی شهر در ایام عزاداری تاکید و بیان کرد:‌ توصیه های ایمنی در مساجد و تکایا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و انجام اقدامات لازم در این خصوص توسط شهرداری ها، سازمان ها، واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها بسیار مهم و مورد توجه است.

شهردار قم گفت:‌ برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و آمادگی برای کنترل حوادث و سوانح احتمالی در ایام محرم سال جاری، ارائه آموزش های مقدماتی ایمنی و آتش نشانی به متصدیان مربوطه در مساجد و تکایا و بازدید، بررسی و نظارت بر ایمنی مساجد و تکایا انجام می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه ناایمنی مراتب به متولیان مربوطه تاکید شده است.

وی گفت:‌ باید تسهیلات در اختیار مساجد، تکایا و هیات مذهبی قرار گیرد و تا بتوانند برنامه های خود را به خوبی برگزار کنند و شهرداری باید در این زمینه به طور جدی تقش آفرینی کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: شهرداری همزمان با محرم از طریق اجرای طرح علمداران خدمت با رویکرد مسجد محوری و با آسیب شناسی مشکلات سال های قبل در ایام محرم به خصوص تاسوعا و عاشورا خدمات ارائه می دهد.

مهدی اصفهانی مقدم، افزود: رویکرد مسجد محوری برای افزایش مشارکت مردم در نظر گرفته شده و تجربیات گذشته نشان داده است که مردم در مساجد مشارکت بسیار خوبی دارند.

اصفهانی مقدم ادامه داد:‌ برنامه خیمه ای به وسعت شهر با هدف اهدا اقلام نیازمند به ۱۶۵ مسجد نیز از برنامه ها معاونت خدمات شهری شهرداری قم است.

وی افزود:‌ آیین اهتزار پرچم های مرتفع نیز در مناطق مختلف اجرا می شود.

وی به مدیریت پسماند در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین اشاره و بیان کرد: سه هزارنفر از کارکنان شهرداری با ۲۷۰ دستگاه مکانیزیه به جمع آوری پسماندها می پردازند.

اصفهانیان ، تسهیل عبور و مرور آماده باش تمام تاکسیرانی و اتوبوسرانی و در عاشورا و تاسوعا، ۱۲۰ بازدید از مساجد و تکایا، شارژ کپسول های آتش نشانی، نصب ۲ هزار متر مربع بنر با موضوع محرم و امر به معروف و نهی از منکر و اکران تبلیغات محیطی ۸۰۰ دقیقه در روز و فضا سازی بوستان ها از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری قم در ایام محرم ذکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.