کد خبر : 5320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 9:40

رئیس هیئت سوارکاری استان قم:

استان قم در زمینه سوارکاری پتانسیل خوبی دارد

استان قم در زمینه سوارکاری پتانسیل خوبی دارد
رئیس هیئت سوارکاری استان قم با اشاره به استقبال خوبی قمی ها از ورزش سوارکاری گفت: رشته سوارکاری مورد تاکید اسلام است و استان قم در زمینه سوارکاری پتانسیل خوبی دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مهدی طباطبایی رییس هیئت سوارکاری استان قم در حاشیه برگزاری مسابقات سوارکاری در استان قم به تبیین اهمیت و جایگاه سوارکاری و ظرفیت های بالقوه ای که استان قم در این زمینه دارد پرداخت و گفت: رشته سوارکاری همواره مورد تاکید دین اسلام بوده است و استان قم در زمینه سوارکاری پتانسیل خوبی دارد و اگر بتوانیم در کنار توجه به زیرساخت های لازم مسابقات خوبی در این عرصه برگزار کنیم یکی از پرسوارکار ترین و بهترین مسابقاتی باشد که در کشور برگزار می شود.

وی افزود: متاسفانه با توجه به نزدیکی قم به تهران یکی از چالش هایی که ما با آن مواجه هستیم مهاجرت سوارکاران قمی به تهران می باشد و در مسابقات تهران شرکت می کنند و این کار ما را دشوار کرده است که اگر خودمان را در عرصه های گوناگون به سطح مسابقات تهران نزدیک کنیم در آن صورت انگیزه ای برای مهاجرت سوارکاران قمی به تهران وجود نخواهد داشت

طباطبایی با اشاره به استقبال خوبی قمی ها از ورزش سوارکاری خاطرنشان ساخت: استقبال مردم به ویژه جوانان از مسابقات سوارکاری در قم در سالهای گذشته کم بوده است اما امسال پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این رشته خواهد شد به شرط آنکه زیرساخت های خوب ومناسبی برای شرکت جوانان و علاقه مندان به این رشته فراهم شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان قم در پایان به تبیین خدماتی که هیات سوارکاری قم به علاقه مندان به این رشته می دهد پرداخت و گفت: ما قدم های خوبی را آغاز کردیم و در کنار فراهم کردن زیرساخت های لازم طرح هایی همچون سوارکاری رایگان در پایان مسابقات قرار دادیم تا خانواده ها و علاقه مندان به این رشته بیش از پیش با این رشته آشنا شوند چرا که این رشته سوارکاری تاثیر خوبی در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه دارد و همه تلاش ما در هیات سوارکاری قم این است که این رشته به جایگاه شایسته خودش در استان قم دست یابد.

استان قم در زمینه سوارکاری پتانسیل خوبی دارد

مصمم به توسعه ورزش سوارکاری در قم هستیم

مجید سلامتیان مدیر باشگاه سوارکاری نیز به تشریح ظرفیت های استان قم در زمینه سوارکاری و الزامات موفقیت در این رشته ورزشی پرداخت و گفت: بنده این توفیق را دارم که در شهری زندگی می کنم که مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت (س) در آن قرار دارد و افتخارم این است که خدمتگزار دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستم.

سلامتیان گفت: در سالهای اخیر خیلی به ورزش سوار کاری در شهر قم به عنوان کانون تشیع بها داده نشده بود ولی باشگاه های استاندارد کم کم این رشته ورزشی را توسعه خواهد داد و ما مصمم به توسعه ورزش سوارکاری در قم هستیم.

این فعال ورزشی به موانع پیش روی رشته سوارکاری در قم پرداخت و گفت: نزدیکی به تهران باعث شده است که نخبگان این رشته ورزشی به تهران مهاجرت کنند که با توسعه زیرساخت های لازم، جذب مربیان خوب و حرفه ای و انجام مسابقات سوارکاری در حد و اندازه تهران باعث می شود که انگیزه خوبی برای ماندن در قم برای ورزشکاران حرفه ای قم وجود داشته باشد.

وی ابراز داشت: لازم است در زمینه سوارکاری استعدادیابی خوبی انجام شود و مستعدین جذب این رشته ورزشی شوند تا قمی ها در جایگاه رفیع خود در رشته های گوناگون به ویژه رشته سوارکاری برسند.

سلامتیان فراهم کردن مربی خوب و حرفه ای برای علاقه مندان به این رشته ورزشی را مهم دانست و گفت: داشتن مربی خوب و حرفه ای برای پیشرفت سوارکاران بسیار مهم است و با توجه به نزدیک بودن استان قم به تهران سعی می کنیم مربیان خوب و حرفه ای از تهران برای ورزشکاران سوارکاری فراهم کنیم.

وی افزود: متاسفانه به رشته سوارکاری که مورد سفارش اسلام است توجه کافی نشده است و لازم است مسئولین امر بیش از پیش به این رشته پرخرج و پر هزینه توجه لازم را داشته باشند تا علاقه مندان به این رشته ورزشی محروم نباشند.

سلامتیان در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور طلاب در این رشته ورزشی خاطرنشان ساخت: اگر مسئولین حوزه های علمیه زمینه حضور طلاب در این رشته ورزشی مورد تاکید اسلام را فراهم کنند و از طلاب علاقه مند در این عرصه حمایت کنند این آمادگی وجود دارد که بستر لازم را برای حضور طلاب در این رشته فراهم آورد.

استان قم در زمینه سوارکاری پتانسیل خوبی دارد

استقبال قمی ها از سوارکاری بیش از سایر استان ها بوده است

محمد سخنی مسئول برگزاری مسابقات هیات سوارکاری استان قم به تشریح اهداف برگزاری مسابقات سوارکاری در قم پرداخت و گفت: در این دوره از مسابقات ۳۰ سوارکار از سطوح مختلف سنی همچون نونهالانٰ، نوجوانان و جوانان شرکت دارند.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات سوارکاری در قم حفظ آمادگی سوارکاران قمی بوده تا در مسابقات مختلف آمادگی لازم را داشته باشند؛ ما در این استان ظرفیت های خوب و اسپانسرهای خوبی داریم و لازم است که زیرساخت های لازم برای آنان فراهم شود.

سخنی با اشاره به موانع و مشکلاتی که در راه برگزاری این گونه مسابقات هست گفت: تجریه ما در این چند سال نشان می دهد که از سوی مسئولین کمک خاصی نمی شود و خود ما همواره به دنبال تهیه اسپانسر بوده ایم.

مسئول برگزاری مسابقات هیات سوارکاری استان قم در پایان استقبال خوب جوانان را یادآور شد و گفت: پیشرفت قم در این رشته بسیار خوب بوده است و نوجوانان و جوانان علاقه مند زیادی در قم هست که لازم است برای حضور و شرکت آنان در این رشته تلاش های خوبی شود.

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.