کد خبر : 1165
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 20:10

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم :

۷۰ درصد مشترکان آب در قم مصرف متعارف دارند/۱۰۰ درصد شهرها و۹۷ درصد روستاهای قم زیر پوشش آب شرب قرار دارد

۷۰ درصد مشترکان آب در قم مصرف متعارف دارند/۱۰۰ درصد شهرها و۹۷ درصد روستاهای قم زیر پوشش آب شرب قرار دارد
مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان آب در قم مصرف متعارف دارند گفت: به لحاظ تامین آب،صددرصد شهرهای ما در وضعیت مناسب آبی قرار دارند و در روستاها هم حدود ۹۷ درصد شرایط مناسبی از لحاظ کیفی و سلامت آب را دارند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسن بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: عمده وظیفه شرکت آب و فاضلاب تامین آب سالم و جمع آوری و تصفیه فاضلاب است، به لحاظ تامین آب، صددرصد شهرهای ما در وضعیت مناسب آبی قرار دارند و در روستاها هم حدود ۹۷ درصد شرایط مناسبی از لحاظ کیفی و سلامت آب را دارند.

وی گفت: محدودیت های منابع آبی را مانند گذشته داریم رشد جمعیت یکی از عوامل محدودیت های آبی است قم دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است اما  قم شرایط پایدار و مطلوبی در تامین آب این جمعیت دارد.

بختیاری افزود: طرح های ایجاد تصفیه خانه ها در قم وضعیت مطلوب دارد و قم جزء استان های است که دغدغه خاصی در این زمینه ندارد  تصفیه خانه ای داریم که  ۹ متر مکعب در ثانیه آب را تصفیه می کند.

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان داشت: منبع عمده تأمین آب استان مجموعه سرشاخه ها است که یکی از منابع خوب در کشور است ، تابستان امسال را  به خوبی پشت سر گذاشتیم ، منبع دوم تامین آب قم  چاه های دشت علی آباد است که  ۲۰ درصد آب قم را تامین می کند همچنین سد ۱۵ خرداد وضعیت کیفی مناسبی ندارد اما این مجموعه به عنوان تامین آب پدافندی می تواند عمل کند.

وی با اشاره به اینکه غیر از سد کوچری که شرایط مناسب  دارد سایر منابع آبی وضعیت کیفی مناسبی ندارد گفت: این عدم کیفیت مناسب در تابستان ها نمود پیدا می کند، منظور از کیفیت سطح شوری است وگرنه از نظر سلامت هیچ‌مشکلی وجود ندارد.

بختیاری عنوان داشت: در حوزه فاضلاب عقب ماندگی های داریم شهر قم ۴۰ درصد تحت پوشش فاضلاب است،تامین  طرح های فاضلاب از منابع دولتی هستند و به دلیل محدودیت های مالی در چند سال اخیر اقدام موثری در طرح های فاضلاب رخ نداده است.

وی اضافه کرد: ۳ واحد تصفیه خانه فاضلاب داریم و در مجموع ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب در شهر داریم،طرح های فاضلاب زیان ده است و نیازمند کمک دولت و نمایندگان هستیم، البته افق های خوبی را شاهد هستیم.

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد:  بعد از سفر رییس جمهور ۱۰۰۰ میلیارد تومان مصوبه از دولت گرفتیم که ۵۰۰ میلیارد آن تعهد دولت و ۵۰۰ میلیارد آن مشارکت های خصوصی برای تصفیه خانه جدید استان خواهد بود تا در دو سال آینده اجرایی کنیم، پاشنه آشیل استان مسئله فاضلاب است.

بختیاری با بیان اینکه در مجموعه استان دستگاه برتر در جذب اعتبارات دولتی شناخته شدیم اضافه کرد:  از بهمن سال گذشته ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبارات تملک کردیم .

وی گفت: در یکسال گذشته به ۱۵ روستای بخش قمرود آب سالم رسید که سال ها از نداشتن آب مناسب در رنج بودند.

بختیاری عنوان داشت:  در توسعه شبکه آب ۱۷ کیلومتر لوله گذاری فرعی، ۲۷ کیلومتر لوله گذاری روستایی انجام شده و ۲۸  کیلومتر اصلاح شبکه شهر و روستا انجام شده است.

بختیاری خاطر نشان کرد: ۲۴۰شبکه فرسوده فاضلاب در قم وجود دارد و  اقداماتی خوبی برای اصلاح این شبکه انجام شده و ۱۳ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب اصلاح شده است، همچنین ساخت عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در پردیسان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته  مجموع آبی که برای شهروندان قم تامین ۱۱۳میلیون متر مکعب و ۱۳۹ میلیون متر مکعب در کل استان تامین شده است افزود:  ۷۰ درصد مشترکان قم  آب را به صورت متعارف مصرف می کنند.

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: در پروژه های محرومیت زدایی توجه ما بر روستا ها  مخصوصا در قمرود بوده است و  ساخت  مخزن ۲ هزار متر مکعبی در لنگرود آغاز  شده است همچنین مخازن آب در  ورجان، کرمجگان، بیدهند، ابرجس و سنجگان در مجموع ۵۵۰۰ متر مکعب مخزن  در حال ساخت است  که بخشی از این ساخت بر عهده بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.