کد خبر : 13511
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 9:27

اجرای طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز در استان قم

اجرای طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز در استان قم
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از اجرای طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز در سه ماهه اول سال آینده خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع صیانت از منابع آب استان که در شهر کهک برگزار شد گفت: طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز برای اولین بار در استان قم عملیاتی می‌شود.

سعید کاویانی افزود: در این طرح با تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، چاه‌های دارای مجوز که برداشت‌های غیرمجاز دارند اعمال قانون می‌شوند.

وی گفت: براساس آمار و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته حدود ۹۵ درصد حجم برداشت‌های غیرقانونی استان به چاه‌های دارای مجوز تعلق دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: با اجرای این طرح از جیره‌بندی آب و ورود خسارت به آبخوان‌های استان جلوگیری می‌شود.

کاویانی تاکید کرد: این طرح در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ علاوه بر شهرستان کهک در کل استان عملیاتی خواهد شد.

در این جلسه ضمن تخصیص ۲ چاه غیرقابل شرب و خارج از شبکه آبرسانی شهرستان کهک برای آبیاری فضای سبز شهرداری کهک مقرر شد در یک دوره ۶ ماهه کلیه آبیاری فضای سبز از طریق این منابع انجام، دسترسی شهرداری به آب شرب جهت آبیاری فضای سبز قطع و اقدامات لازم از سوی شهرداری جهت اصلاح شبکه آبیاری و عدم استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز انجام شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.