کد خبر : 4490
تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 18:24

رئیس دانشگاه قم:

اسلام نگاهی تمدنی و هویتی به پوشش دارد

اسلام نگاهی تمدنی و هویتی به پوشش دارد
رئیس دانشگاه قم گفت: اسلام در موضوع نوع پوشش هم ورود کرده است، در حالی که هیچ دینی به این امر ورود نکرده و از این رو اسلام نگاهی تمدنی و هویتی دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی صبح امروز ۲۹ اردیبهشت در همایش صادرات پوشاک به عراق که با حضور مسئولان اقتصادی و تولید کنندگان پوشاک برگزار شد، در خصوص نگاه اسلام به پوشش گفت: آئین اسلام به عنوان آئینی پیشرو و جهانی اهمیت زیادی به پوشاک ولباس داده است چرا که روایات فراوانی داریم و باب‌ها و فصل‌های زیادی به بحث پوشاک و لباس اختصاص داده شده است.

وی افزود: اسلام از ابعاد زیادی به بحث لباس پرداخته، که ما نیاز به فقه پوشاک در حوزه‌های علمیه خود داریم تا بتوانند مباحث و ابعاد مختلف پوشاک در اسلام اعم از ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی را تشریح و تبیین کنند.

وی با تشریح کردن برخی از باب‌های مختلف در خصوص پوشاک بیان کرد: در یکی از باب‌ها گفته می‌شود که تشبه ظاهر مسلمانان به کافران به شدت منهی است، یعنی به لحاظ هویتی هم بخواهیم در نظر بگیریم مسلمان معتقد نباید ظاهری شبیه به کافران و دشمنان اسلام داشته باشد.

رئیس دانشگاه قم در ادامه همین باب‌ها افزود: دسته‌ای دیگر از روایات وجود دارد که می‌گوید پوشیدن لباس شهرت موجب بی‌آبرویی‌ در دنیا و آخرت می‌شود و به عبارت دیگر طبق گفته پیامبر اسلام (ص) کسی که لباس انگشت‌نما می‌پوشد خداوند لباس بی‌آبرویی بر تنش می‌کند.

وی اظهار کرد: حتی اسلام در موضوع نوع پوشش و اینکه پوشیدن چه لباسی حرام است و یا پوشیدن چه لباسی حلال است نیز ورود کرده است، در حالی که هیچ دینی به این امر ورود نکرده و ورود اسلام از این رو است که اسلام نگاهی تمدنی و هویتی دارد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت و وظیفه دانشگاه قم درباره ایجاد رابطه بین‌الملل گفت: در دانشگاه ظرفیت بالایی در روابط بین‌الملل وجود دارد، به طوری که در حال حاضر ما میزبان ۲۳ کشور دنیا در دانشگاه قم هستیم و امیدوار هستیم که بتوانیم این ظرفیت را در سال‌های آینده به ۵۰ کشور برسانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.