کد خبر : 3314
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 8:33

اسرائیل زودتر از پیش‌بینی رهبر انقلاب به درک واصل می‌شود/ نظام در مسأله حجاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد

اسرائیل زودتر از پیش‌بینی رهبر انقلاب به درک واصل می‌شود/ نظام در مسأله حجاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد
امام جمعه قم یورش به مسجدالاقصی را نشان استیصال رژیم کودک‌کش دانست و گفت: نظم جهانی در حال تغییر است و رژیم غاصب به ۸۰ سالگی خود نمی‌رسد و زودتر از پیش بینی رهبر انقلاب، شرشان را از منطقه کوتاه می‌کنند و به درک واصل می‌شوند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ۶۷ سوره توبه به معرفی برخی از اوصاف منافقین پرداخت و اظهار کرد: در این آیه صفات اجتماعی منافقان بیان شده و می فرماید منافقان برخلاف مؤمنان امر به منکر و نهی از معرف می کنند و خصوصیت سوم آن‌ها بخل ورزی است.

وی با بیان اینکه بخل ورزی هم در امور مالی و هم در امور اعتقادی و سیاسی است، گفت: منافقان دست گشاده در هیچ امر خیری ندارند و فقط به سوی کفر، شرک و فساد حرکت می کنند؛ حتی دستشان را به دعا و تضرع به سوی خدا دراز نمی کنند و به واسطه همین بخلی که دارند به همدیگر و دیگران سفارش می کردند که به افرادی که دور پیامبر هستند انفاق نکنید تا از گرد ایشان پراکنده شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع از اسلام و گسترش اسلام به مال نیاز دارد، افزود: منافقان که به شدت مخالف نشر و گسترش اسلام بودند با مخالفت با انفاق به دنبال این بودند که از نشر و گسترش اسلام جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه انفاق فقط به مال نیست و انفاق شامل جان، وقت، نیرو و آبرو هم می‌شود، گفت: خداوند می فرماید از هر چه دوست دارید انفاق کنید و در آیه دیگر می فرماید از هر چه به شما روزی کرده ایم انفاق کنید.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه منافقان هم به نفع کفر، شرک و نفاقشان هزینه می‌کردند، افزود: منافقان هم حاضر بودند برای ساخت مسجد کمک کنند ولی به شرط اینکه آن مسجد، مسجد ضرار باشد و در آن علیه اسلام و مسلمین فعالیت شود.

وی در خطبه دوم با گرامی داشت ۲۲ فرورودین سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی به سخنان مهم و گره گشای رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و مدیران بخش های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان کشور اگر به این سخنان بنگرند و آنها را اجرایی کنند علاوه بر برون رفت از مشکلات مردم و جامعه، جلب رضایت خدا محقق خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش یاد خدا و استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر در خدمت رسانی بهتر به مردم، گفت: جهل و غفلت دو آسیب بزرگ معنوی است و در مقابل معرفت و یاد خداوند دو پشتوانه مهم برای تقوا و صیانت نفس است و همانطور که مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند ذکر مداوم دل را آباد می کند و در پرتو آبادی دل، نهان و آشکار انسان سامان پیدا می کند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که مسئله اصلی کشور اقتصاد است، گفت:  ایشان با تأکید بر شعار سال یادآور شدند که نابسامانی و ناموزونی اقتصاد بر روی مسائل فرهنگی و اجتماعی هم تأثیر دارد ولی اینکه اولویت اول کشور اقتصاد است به معنای نادیده گرفتن مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله مسأله حجاب نیست.

*نظام در سطح شرعی و سیاسی از تأکید بر مسأله حجاب ذره ای کوتاه نخواهد آمد

آیت الله سعیدی با بیان اینکه رهبری با قاطعیت فرمودند کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است، گفت: این یعنی نظام در سطح شرعی و سیاسی از تأکید بر مسأله حجاب ذره ای کوتاه نخواهد آمد اما باید دانست که با توجه به تمرکز دشمن بر حجاب و برنامه امنیتی گسترده ای که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد اقدامات بی برنامه، خودسرانه و حساب نشده در این زمینه می تواند برنامه دشمن را تکمیل کند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایت به کمک خدا و حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف و شما مردم با برنامه همه جانبه و با انسجام به برکت خون شهدا و به کوری چشم دشمن مسأله حجاب را حل خواهد کرد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید برای مهار تورم و رشد اقتصادی از همه ظرفیت های کشور بدون حاشیه سازی استفاده کرد، افزود: باید همه بخش ها وظیفه خود را انجام دهند و به الزامات آن توجه کنند؛ مدیران و قوای سه گانه باید با انسجام و توجه به رشد بخش خصوصی، جهت دهی به شرکت های بزرگ دولتی و ثبات در تصمیمات اقتصادی و سیاست های پولی و مالی به این مسأله کمک کنند.

وی با بیان اینکه در رأس توصیه های رهبری در اقتصاد، توجه به اصلاح ساختار بودجه و انضباط مالی بوده که تا کنون حل نشده است، گفت: صرفه جویی، بهره وری، ارتباط معقول با دنیا و مدیرت اقتصاد در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد.

*شرکت های بزرگ دولتی با قیمت دلار به تورم دامن نزنند

آیت الله سعیدی تصریح کرد: شرکت های بزرگ و پر درآمد که مواد اولیه آنها داخلی است نباید با توجه به قیمت های جعلی دلار که گاهی هم از طرف دشمن تعیین می‌شود به تورم دامن بزنند و دولت مردان باید نظارت بیشتری بر این شرکت ها داشته باشند.

وی افزود: توجه به اقتصاد دریا پایه، توجه به مسیر تجاری شمال جنوب در جهت تقویت تجارت بین المللی و همچنین مسیر شرق غرب، احیای معادن و اشتغال آفرینی در حوزه مسکن از توصیه های مهم مقام معظم رهبری است که مورد توجه دولت نیز هست و از این بابت از دولت آیت الله رئیسی تشکر می کنیم.

*تحولات جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان در حال شکل گیری است

امام جمعه قم با بیان اینکه در مسائل غیر اقتصادی مهم در رأس آنها تحولات جهانی است، گفت: نظم جهانی در حال تغییر است و مقام معظم رهبری بشارت دادند که به فضل الهی تحولات جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان در حال شکل گیری است و در مسأله فلسطین بر خلاف توافق اسلو که سالها پیش در واشنگتن به امضا رسید، امروز کار به جایی رسیده که عملیات جهادی و مستأصل کننده مردم شجاع فلسطین رژیم صهیونیستی را به انزوا کشانده و یورش های اخیر این رژیم غاصب به مسجدالاقصی نشانه استیصال آنان است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به بحران داخلی دچار شده است افزود: امروز مقامات صهیونیستی هشدار می دهند که فرو پاشی این رژیم نزدیک است و این رژیم غاصب به ۸۰ سالگی خود نمی رسد و زودتر از پیش بینی رهبر معظم انقلاب شرشان را از منطقه کوتاه می کنند و به درک واصل می شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در پایان سال جاری به ۴ راهبرد رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات، سلامت انتخابات و رقابت جدی در انتخابات را مورد توجه قرار دادند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه با اشاره به ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) بی صبرانه در انتظار شهادت بودند تا این که در ماه مبارک رمضان این فرصت فراهم شد و با ضربتی که ابن ملجم به ایشان زد به لقاء خدا رفتند که این ایام را به همه مؤمنان تسلیت عرض می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.