کد خبر : 10017
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 8:51

شهردار قم عنوان کرد؛

ضرورت برنامه ریزی جهت انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

ضرورت برنامه ریزی جهت انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام
شهردار قم گفت: باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا قم در سال ۲۰۲۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقائیان نژاد عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد گفت: ۵ سال پیش قرار شد ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهم به قم، روز قم نامگذاری شود و این روز نباید تنها به یک اسم ختم شود، بلکه می‌بایست برجسته گی های قم در سطح ملی نشان داده شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه روز قم هنوز در تقویم رسمی کشور به ثبت نرسیده است و در این زمینه باید تلاش شود افزود: امروز اگر از مردم قم سوال شود روز قم چه روزی است بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای جا افتادن این روز، دستگاه‌های مختلف به میدان بیایند.

وی بیان داشت: ابعاد مختلف شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیهم باید به مردم شناخته شود و ظرفیت‌های حرم مطهر نیز باید برای زائران و مجاوران تبیین شود.

شهردار قم عنوان داشت: امروز زائران زیادی که به قم سفر می‌کنند کمتر از ۵ ساعت ماندگاری در این شهر دارند و زیرساخت‌ها برای پذیرایی از این تعداد زائر در شهر قم کم است.

وی با بیان اینکه در طول سال باید به ابعاد مختلف شهر مقدس قم پرداخته شود و نباید تنها در روز قم به این امر توجه شود بیان داشت: مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه قم که در جهان بی نظیر است، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند که به بهانه روز قم باید به تبیین این ظرفیت‌ها پرداخته شود.

سقائیان نژاد گفت: تاریخ قم هفت هزار سال پیشینه دارد و میراث ملموس و ناملموس این شهر باید در قالب‌های مختلف به دیگران شناخته شود.

وی تاکید کرد: کمیته‌هایی باید در طول سال در این زمینه‌ها کار کنند و عصاره‌های آن باید در روز قم منعکس شود.

شهردار قم ابراز داشت: در سال ۲۰۲۷ قرار است شهری از ایران پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود که باید پیگیری در این زمینه صورت گیرد تا قم به عنوان پایتخت جهان اسلام انتخاب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.