کد خبر : 10741
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 15:25

آیت‌الله سعیدی:

انتخابات زره پولادین برابر حمالات دشمن است

انتخابات زره پولادین برابر حمالات دشمن است
امام جمعه قم گفت: برگزاری انتخابات با حضور پرشور مردم، از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که مانند یک زره پولادین ملت را مقابل حمله دشمنان و بددلی منافقان حفظ می‌کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، در ادامه جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بر اساس آیات سوره توبه اظهار کرد: در آیه ۷۹ سوره توبه سخن از کارشکنی‌های منافقان در جامعه اسلامی در قالب کار روانی است و می‌فرماید منافقان مؤمنانی که در صدقات پیشگام بودند را عیب‌جویی و مسخره می‌کردند.

وی با بیان اینکه در آیات قبل خداوند درباره خلف وعده، دروغگویی و بخل منافقان سخن گفت، افزود: در این آیه از تمسخر منافقان درباره نیکوکارانی که در کمک به‌نظام اسلامی پیش‌قدم بودند سخن می‌گوید و می‌فرماید منافقان در جلسات خصوصی رفقای خود را به‌صورت واضح از کار خیر نهی می‌کردند و انفاق در راه خدا را جزیه می‌دانستند و در مجامع عمومی کمک‌کنندگان به حکومت اسلامی را مسخره می‌کردند.

امام‌جمعه قم گفت: در شأن نزول این آیه آمده است که پیامبر (ص) تصمیم داشتند برای مقابله با دشمن لشکری را آماده کنند؛ ازاین‌رو برای ساماندهی لشکر نیاز به کمک مالی بود؛ وقتی پیامبر این مطلب را اعلام کردند مردم سه دسته شدند اول مسلمانانی که تمکن مالی داشتند و کمک خوبی کردند، دوم مسلمانانی که وضع مالی خوبی نداشتند و در حد توان کمک اندکی کردند و سوم هم گروه منافقان بودند که به هر دودسته اول انتقاد می‌کردند و به آنان که کمک خوبی کردند می‌گفتند شما ریاکارید و گروهی که کمک اندکی کردند را مسخره می‌کردند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی منافقان بازداشتن مؤمنان از انفاق و ضربه‌زدن به اسلام بود، ابراز کرد: در آیه بعد هم آمده است که خداوند هم منافقان را مسخره می‌کند به این معنی که خداوند منافقان را تحقیر می‌کند و به روش‌های مختلف منافقان را چه در دنیا و چه در قیامت کیفر خواهد کرد.

سعیدی گفت: وظیفه ما در برابر کار زشت منافقان این است که در مقابل تهاجم و تبلیغات آنها بایستیم و پا پس نکشیم تا ان‌شاءالله با ظهور امام‌زمان (عج) در رکاب آن حضرت خدمت کنیم و تکلیف افرادی که اعتقادات، فرهنگ، سیاست و عفاف و حجاب مردم را به سخره گرفته‌اند مشخص شود.

وی در خطبه دوم درباره شهادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: بنی‌امیه و بنی‌عباس با اهل‌بیت (ع) خصومت داشتند و آنها را به شهادت می‌رساندند، پدر حضرت معصومه (س) توسط هارون برادرشان توسط مأمون و امام جواد (ع) توسط خلیفه عباسی به شهادت رسیدند، همچنین حضرت معصومه (س) وقتی از مدینه برای دیدن برادرشان حرکت کردند برخی همراهان ایشان را در مسیر به شهادت رساندند و خودشان هم در معرض شهادت قرار گرفتند و قرائن زیادی بر شهادت ایشان وجود دارد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه حضرت معصومه (س) مانند ائمه (ع) زیارت‌نامه مخصوص به خود را دارند که امام رضا علیه‌السلام برای ایشان بیان کرده‌اند، گفت: عصمت دارای مراتب گوناگونی است و این بانوی باکرامت مرتبه‌ای بالا و والا از عصمت را دارا بودند و از نظر علمی به مرتبه‌ای رسیده بودند که وقتی در غیاب پدرشان پاسخ شیعیان را دادند و امام کاظم پاسخ ایشان را دیدند فرمودند پدر و مادرم فدایش که به هر چه خدا حکم داده حکم کرده است.

الگوی دختران ما باید شخصیت‌هایی مانند حضرت معصومه (س) باشد

وی با بیان اینکه دختران ما باید الگویشان شخصیت‌هایی مانند حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) باشد گفت: از نگاه اسلام زن دارای ایمان، عفاف، اثرگذاری اجتماعی، علمی و معنوی در جامعه است و به‌عنوان مدیر کانون خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تشکیل‌دهنده جامعه، مطرح است.

سعیدی تصریح کرد: دنیا امروز سخن جدیدی را از ایران اسلامی می‌شنود و خانم‌های ایرانی با حفظ حجاب و استقلال، دین و هویت خود را به دنیا صادر می‌کنند و الگوی جدیدی را پیش چشم جهان گشودند و ثابت کردند که می‌توان شریف و متدین بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرهای جدیدی را ایجاد کرد و فتوحاتی را به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ما مواظب باشند که دشمن به الگوهای اصیل شما ضربه وارد نکند و مسیر الگوبرداری و تأسی به الگوی‌های اصیل توسط جوانان را منحرف نکند.

صهیونیست جهانی از اسم شهید فهمیده وحشت دارد

امام‌جمعه قم با بیان اینکه ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی است، گفت: در پی حوادث اخیر و نهضتی که در غزه برپاشده مشخص شد که صهیونیست جهانی از اسم شهید فهمیده وحشت دارد و با شایعات و شبهات در پی حملاتی علیه حماسه شهید فهمیده هستند و کارشناس بی‌بی‌سی آن را افسانه دانسته است.

وی با بیان اینکه حرکت شهید فهمیده به‌قدری آنها را به هراس افکنده که شهادت این نوجوان را منکر می‌شوند، گفت: شهادت این نوجوان در جهان اسلام بازتاب داشته و رزمندگان اسلام این حماسه را پی گرفته‌اند؛ در لبنان جوان ۱۸ ساله‌ای که الگوی خود را شهید فهمیده معرفی کرده بود با ماشین پر از مواد منفجره به ساختمان ۸ طبقه‌ای که مقر صهیونیست‌ها بود زد و ۱۴۱ نفر از فرماندهان و سربازان اسرائیلی را به درک فرستاد و بعد از مدتی از ترس حزب‌الله اجاق‌گازهای روشن خود را خاموش نکردند و از لبنان پا به فرار گذاشتند.

دشمن می‌خواهد جلوی تکرار شهید فهمیده‌ها را بگیرد

سعیدی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب مراقب باشند که دشمنان با القای شبهات و تحریف‌ها و روایی سازی‌های غلط به دنبال ایجاد محاسبات غلط و کار تخریبی روی جوانان و نوجوانان هستند تا جلوی تکرار شهید فهمیده‌ها را بگیرند، افزود: خداوند از این راهبرد دشمن چنین یاد می‌کند که مشرکین می‌خواهند نور خدا را با دهان‌های خود خاموش کنند درحالی‌که خدا نور خود را کامل می‌کند اگر چه کافران خوش نداشته باشند و از طرح بزرگ خود پرده بر می‌دارد و می‌فرماید اوست خدایی که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان پیروز کند اگر چه مشرکان را خوش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات با حضور پرشور مردم، از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که مانند یک زره پولادین ملت را مقابل حمله دشمنان و بددلی منافقان حفظ می‌کند؛ تأکید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در زمان حیاتشان و فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت، بیانگر اهتمام جدی رهبران نظام به نقش انتخاب مردم در همه مراتب نظام بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.