کد خبر : 11313
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 14:03

امام‌جمعه قم:

رژیم صهیونیستی در جنایات غزه عامل آمریکا است

رژیم صهیونیستی در جنایات غزه عامل آمریکا است
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه تنها دستاورد رژیم صهیونیستی کودک کشی است، گفت: رژیم صهیونیستی در جنایات غزه عامل آمریکا است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س)، اظهار داشت: بزرگان ما وقتی در کاری با مشکل روبرو می‌شدند خدا را سه بار به حضرت زینب (س) قسم می‌دادند؛ ایشان نماد استقامت و بردباری هستند که در اوج پارسایی زندگی کردند.

برخی با احتکار به مردم ضربه می‌زنند

وی ادامه داد: محتکران اگر حضرت زینب کبری (س) را نمی‌شناسند باید از سخن امام سجاد (ع) ایشان را بشناسند، امام می‌فرمایند که ایشان حتی یک روز هم نیاز روز آینده خود را در خانه جمع نمی‌کرد، برخی متوجه هستند که با احتکار به مردم ضربه می‌زنند؛ اما باز هم احتکار می‌کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن روز ملی پرستار، گفت: باید به پرستاران رسیدگی شود تا در پیچ‌وخم زندگی نمانند و این موضوع باید موردتوجه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت قرار گیرد.

مسئولان حاضر در میدان بسیجی هستند

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج عنوان کرد: بسیج نام‌آشنا برای همه ما است، موقعی که می‌گوییم بسیج منظور ما فردی که لباس نظامی دارد نیست، مسئولانی که در صحنه حضور دارند همه بسیجی هستند؛ چراکه بسیجی و مکتب بسیج یعنی مکتب مجاهدانه و مخلصانه و هر کسی پای کارآمد بسیجی است.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: اگر در لبنان، یمن و غزه بعد از به حاشیه رفتن سازش‌کاران، سخن از مقاومت و بسیج است به‌خاطر الهام‌بخشی بسیج باتکیه‌بر مبانی امام خمینی (ره) است، فردی که اقشار مختلف مردم را بسیجی خواند، هر کسی که نسبت به‌نظام و کشور وفادار بماند و سرمایه‌گذاری کند بسیجی است و امروز که صدای گلوله‌ای را نمی‌شنویم بسیجی بودن به معنای جهاد تبیین‌کردن است.

باید کسی را انتخاب کرد که نسبت به عملکرد او آگاه باشیم

وی با بیان اینکه یازدهم اسفندماه روز برگزاری دو انتخابات مهم در کشور است، عنوان کرد: انتخابات خبرگان از انتخابات مجلس مهم‌تر است و ما باید کسانی را انتخاب کنیم که نسبت به عملکرد آنان آگاه باشیم، این افراد قرار است رهبر را که قلب تپنده امت است انتخاب کنند، البته که مجلس و قوه مقننه نیز جایگاه خاص خود را دارد که قانون می‌گذارد و ریل‌گذاری می‌کند و با  دولت هم‌افزایی خواهد داشت تا ملت امیدوار به آینده، در مشکلات زندگی نماند.
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: همه باید به سؤال «وظیفه من برای مشارکت حداکثری مردم چیست؟»، پاسخ دهند؛ انتخابات آبروی ملی ما است و آبروداری برای انقلاب وظیفه ما است؛ کسانی که از هم‌اکنون زمزمه‌هایی را خلاف جریان انتخابات آغاز کردند از همان ابتدا این روحیه را داشته‌اند درحالی‌که مردم مسیر را انتخاب کرده و استوار در مسیر خواهند ماند.
وی ادامه داد: انتخابات به معنای مشارکت در تعیین سرنوشت است؛ حق و تکلیف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و ما باید به این تکلیف عمل کنیم.

تنها  دستاورد رژیم صهیونیستی کودک کشی است

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حوادث غزه گفت: جنایاتی که هر روز سنگین‌تر شده به بیش از ۴۰ روز رسیده است و این موضوع شوخی نیست؛ هر چند آنان به دنبال دستاوردهای مختلفی بودند؛ اما تنها دستاورد اکنون آنان نسل‌کشی، ویران کردن خانه بر سر خانواده‌ها و کشتن کودکان و مادران است و این دستاورد بزرگ ناتو، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و نتانیاهوی صهیونیست است.
وی بیان کرد: دشمن فلسطین در بمباران هوایی و حمله زمینی شکست‌خورده است همان‌طور که امام حسین (ع) باآن‌همه مظلومیت در کربلا پیروز میدان شد و ظالمان شکست خوردند، خروش وجدان‌های بیدار در کشورهای مختلف نشان از پیروزی جبهه مقاومت است.

رژیم صهیونیستی در جنایات غزه عامل آمریکا است

امام‌جمعه قم گفت: هدف صهیونیست‌ها رسیدن به یک پیروزی سریع بود به همین علت هواپیما، ناتو، ناو و همه آمدند؛ اما به نتیجه نرسیدند، ما عامل اصلی در جنایات غزه توسط رژیم صهیونیستی را  آمریکا می‌دانیم.
وی اضافه کرد: هر چند که اقدامات رژیم صهیونیستی حرکت طوفان الاقصی را مورد شعاع خود قرارداد اما حقیقت نشان از شکست دشمن است، سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت جعلی اسرائیل در طوفان الاقصی شکسته شد، گنبد آهنینی که قرار بود دفاع کند تبدیل به یک آهن‌پاره‌ای شده که باید از خود دفاع کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: طوفان الاقصی ترکیبی و غافل‌گیری و البته کار جوانان فلسطینی بود و حتی حزب‌الله هم اعلام کرد که این کار فقط کار جوانان غزه بود و خود آنان تصمیم‌گیرنده بودند.
وی تصریح کرد: تعرض دائم به مسجدالاقصی دیگر برای جوانان فلسطینی قابل‌تحمل نبود و تشدید محاصره ۱۶ساله غزه حوصله نیروهای مقاومت را به پایان رسانده بود، فشار به کرانه باختری، به اسارت گرفتن بیش از ۵ هزار نیروی فلسطینی در زندان‌های مخوف رژیم صهیونیستی و از همه دردناک‌تر عادی‌سازی روابط اعراب به‌ویژه کشورهای که انتظارش را نداشتند با رژیم صهیونیستی موجب خروش جوانان غزه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.