کد خبر : 5536
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 11:24

آیت‌الله فاضل لنکرانی:

اهداف و سلوک شهدا محور فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی باشد

اهداف و سلوک شهدا محور فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی باشد
رییس موسسه فقهی ائمه اطهار علیه الاسلام، گفت: اهداف و سلوک شهدا باید محور اصلی تمام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کشور باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز سه‌شنبه در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهید حسین مالکی نژاد، بابیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی مسأله مداحی و مرثیه‌سرایی یک جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، اشعار مداحی رنگ و بو و جنس دیگری پیداکرده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از دوران انقلاب اسلامی اشعاری که در خصوص اهل‌بیت علیهم‌السلام سروده می‌شود فارغ از زمان و مکان بود درحالی‌که بعد از انقلاب این اشعار منطبق با شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه شد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: در قالب کنگره شهید مالکی‌نژاد به‌عنوان شهید شاخص جامعه مداحان کشور در سال‌جاری شایسته است شرایط سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی به همراه اهداف شهدای گران‌قدر به مردم منتقل شود.

وی ادامه داد: در قالب این کنگره‌ها باید اهداف و ارزش‌های شهدا و انقلاب به‌درستی به نسل جوان منتقل شود، هنوز فاصله زیادی بین نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی و اجرایی با سیره و سلوک شهدا وجود دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه بر اهمیت بیان تأثیرات انقلاب در عرصه شعر و مداحی و همچنین بیان سیره شهدا در قالب برگزاری کنگره‌های شهدا، تأکید دوباره کرد.

وی بابیان اینکه مداحان شهر قم ازنظر اعتقادی‌، اخلاقی و روح انقلابی‌گری اسوه هستند، عنوان کرد: مداحان شهر قم باید همیشه سرآمد و اسوه مداحان سراسر جهان باشند.

وی با تأکید دوباره بر روح انقلابی‌گری در بین جامعه مداحان استان قم، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مداحان شهر قم این است که به عرصه مداحی به چشم شغل و تجارت نگاه نمی‌کنند و ارتباط مستمر و دائمی با بیوت مراجع دارند.

وی همچنین نسبت به‌ضرورت تدوین منظومه‌ای از زندگینامه مجموعه مداحان استان قم تأکید کرد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: هنوز ما به حقیقت انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم، این مسأله به‌نوبه خود نشان از عظمت و حقیقت الهی آن است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی انفجار نور بود یک ادعای کاملاً واقعی است، انوار نورانی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های زندگی افراد تأثیرگذار بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.