کد خبر : 3213
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1402 - 20:34

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بازی‌های رایانه‌ای امروز به تهدیدی برای نوجوانان تبدیل شده است

بازی‌های رایانه‌ای امروز به تهدیدی برای نوجوانان تبدیل شده است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بازی‌های رایانه‌ای امروز تبدیل به تهدیدی برای کودکان و نوجوانان شده که خانواده ها می بایست مراقب خطرها و آسیب های این بازی ها باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر دوشنبه در بیان نکات تفسیری جز ۱۲ قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه خانواده‌ها باید دقت کنند که امروز آسیب‌های جدیدی در کمین روح و جان فرزندانشان است و با زمان گذشته تفاوت یافته است، افزود: امروز فعالیت‌های کم تحرک و بازی‌های بی حرکت در بین نسل جدید رایج شده است که این بازی‌ها به شهادت همه متخصصان امر کودکان، آسیب‌های زیان باری را متوجه فرد و خانواده می‌کند.

وی تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای امروز تبدیل به تهدیدی برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و سایر مسلمان شده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عدم توجه به منشأ و اهداف پشت پرده بازی‌های رایانه‌ای در بسیاری از موارد آسیب زا است و والدین باید مراقب گرگ‌های امروز که در حقیقت همین بازی‌های کامپیوتری امروز هستند باشند که این خطرات در کمین کودکان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این بازی‌ها، کودکان را با خشونت، بی حیایی و بی غیرتی آشنا و این موارد را در آنان نهادینه می‌کند افزود: لازم است مسئولان به فکر باشند و کسانی که در عرصه هنر دستی بر آتش دارند، بازی‌ها متناسب با فرهنگی ایرانی و ا سلامی طراحی و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه سازندگان این تکنولوژی‌ها برای فرزندان خود محدودیت‌هایی اعمال می‌کند افزود: آنان فرزندان خود را در استفاده از تلفن همراه محدود کرده و سعی کردند جایگزین مناسبت تری همانند کتاب را در نظر بگیرند و باید تلاش کنیم دشمنان با این بازی‌ها کودکان و نوجوانان ما را منحرف نکند.

وی بیان داشت: بازی با کودکان در سیره پیامبر اسلام دیده می‌شود و روزی پیامبر (ص) در مسیر مسجد با کودکان بازی کردند و این اقدام پیامبر باعث شد تا کمی دیرتر به نماز برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نیز با فرزندان خود در سنین کودکی بازی می‌کردند و اشعاری را برایشان قرائت می‌کردند افزود: باید به فرندان خود شعرهای حکمت آموز یاد دهیم و در روایات داریم هر کسی که کودکی دارد باید با او کودکانه رفتار کند و امیدواریم کودکان ایران اسلامی و مسلمانان از شر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.