کد خبر : 676
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 10:19

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند

بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند
نماینده قم در خانه ملت گفت: برخی از مدیران چوب لایه چرخ دولت می‌گذارند و عقل سلیم این را تایید می‌کند که بانیان وضع موجود نباید در مقام مسئول حضور داشته باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه قم که به مناسبت روز دانشجو در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: سخنان من در مجلس در خصوص ماهیت دانشجو تحریف شده و سخنم قبل از بیان موافقت با بذرپاش برای وزارت راه و شهرسازی این بوده که ماهیت دانشجو ضد استکباری است و نباید اجازه داد، این ماهیت به سلف مختلط و مسائلی از این دست تقلیل پیدا کند.

نماینده قم در خانه ملت در پاسخ به سوالی در خصوص علت حضور مدیران دولت قبل در دولت سیزدهم بیان داشت: دولت چند لایه مدیریتی دارد و انتصاب مدیران همانند وزرا، فرآیند خاص خود را دارد.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: لایه بعدی مدیران میانی هستند که کشور برای آنان هزینه کرده و به جایگاهی رسیدند و ممکن است در هر دولتی حضور داشته باشند و شرط آن این است که می‌بایست متناسب با نگاه دولت حرکت کنند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت روحانی نیز اگر رئیس جمهوری غیر وی بود از بدنه مدیران کارآمد دولت قبل استفاده می‌کرد.

وی عنوان کرد: کسانی که چوب لایه چرخ دولت نگذارند و همراه دولت خدمت صادقانه داشته باشند، می‌توانند در دولت حضور داشته باشند و در غیر این صورت اگر مانع کار شوند نباید به آنان اجازه ادامه کار داد.

برخی از مدیران هستند که چوب لایه چرخ دولت می‌گذارند

حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: برخی از مدیران هستند که چوب لایه چرخ دولت می‌گذارند و عقل سلیم این را تأیید می‌کند که بانیان وضع موجود در مقام مسئول نباید باشند.

وی در ادامه عنوان داشت: اینکه اقتصاد کشور دچار مشکلاتی است همگان بر آن واقف هستند و اگر نطق‌های نمایندگان مجلس را بشنوید داغ‌تر از دانشجویان درد مردم را فریاد می‌زنند.

نماینده قم در خانه ملت ابراز داشت: هر دولتی اقدامات مثبت و منفی داشته است و ابتدای کار این دولت اتفاقاتی افتاد که مسیر دولت را ناهموار کرد.

بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند

دولت ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه می‌کند

وی افزود: دولت ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه می‌کند و تا سال ۱۴۰۴ پرداخت این بدهی‌های دولت قبل ادامه داد و موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیز همزمان شد با جنگ روسیه و اوکراین که شرایط را سخت کرده است.

حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: با این شرایط دولت سیزدهم توانست نرخ تورم را به ۴۱ درصد برساند و این کار کوچکی نیست هر چند که باید پذیرفت که مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد و این نارسایی‌ها قابل انکار نیست و اگر ناآرامی‌ها به دولت فرصت دهد، پیش بینی می‌شود اوضاع رو به بهبود رود.

وی گفت: اگر تولید حمایت نشود و مشکلات آن برطرف نشود، بیکاری تبعات آن خواهد بود و امروز نیز آمار بیکاری نگران کننده است.

بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند

طرح سربازی حرفه‌ای در کمیسیون امنیت در حال بررسی است

حجت الاسلام ذالنوری در پاسخ به دغدغه برخی دانشجویان در خصوص سربازی و طرح شفافیت گفت: طرح سربازی حرفه‌ای در کمیسیون امنیت در حال بررسی است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع شفافیت که در مجلس قبل چندان مورد توجه نبود در این مجلس در حال پیگیری است و در این طرح علاوه بر مجلس، بر قوای سه گانه، مجمع تشخیص و شهرداری‌ها نیز نظارت خواهد شد.

نماینده قم در خانه ملت در پاسخ به این ادعا که نمایندگان مجلس در نامه‌ای خواستار اعدام اغتشاشگران بودند افزود: چنین بیانیه‌ای کذب است و نمایندگان چنین درخواستی نداشتند اما هر کسی که جرمی مرتکب شود به همان اندازه باید مجازات شود و هیچ فرقی برای افراد در هیچ جایگاهی نیست.

وی بیان داشت: اغتشاشگران در ماه‌های اخیر دست به جنایاتی زدند و شماری از بسیجیان و طلاب و افراد بیگناه را با سلاح گرم و سرد به شهادت رساندند که باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: توهین از طرف هیچ‌کس و جایگاهی مورد قبول نیست و از دانشجویان می‌خواهم هر خبر یا مسئله‌ای را که شنیدند در مورد سند آن تحقیق کنند و اخبار دروغ را نشر ندهند و بازگو نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.