کد خبر : 3117
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 17:34

دبیر اجرایی مجمع جهادی ایقان عنوان کرد:

برگزاری هشت اردوی جهادی در سال گذشته/حضور و ارائه خدمت در مناطق زلزله زده

برگزاری هشت اردوی جهادی در سال گذشته/حضور و ارائه خدمت در مناطق زلزله زده
دبیر اجرایی مجمع جهادی ایقان با اشاره به حضور گروه جهادی ایقان در مناطق زلزله زده خوی، گفت: طی سال گذشته هشت مرحله اردوی جهادی در مناطق محروم استان‌های گلستان، خوزستان، اصفهان، قم، چهارمحال بختیاری، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار کرده‌ایم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله جهانبازی  در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به گروه جهادی ایقان، اظهار داشت: مجمع جهادی ایقان متشکل از نخبگان جهادی حوزه و دانشگاه از ده کشور و ۲۸ استان در عرصه پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، روان‌شناسی، مامایی، بهداشتی، آموزشی و تبلیغی در ۶۰ شهرستان تابعه ۱۴ استان محروم کشور در حیطه آموزش، سلامت و محرومیت‌زدایی بدون هیچ‌گونه حمایت سازمانی و ارگانی صرفاً با توان اعضاء مجاهد در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته هشت مرحله اردوی جهادی در مناطق محروم استان‌های گلستان، خوزستان، اصفهان، قم، چهارمحال بختیاری، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار کرده‌ایم.
دبیر اجرایی مجمع جهادی ایقان عنوان کرد: در هر اردوی جهادی به‌صورت میانگین ۴۰ عضو در رشته‌های پزشکی،  دندانپزشکی،  دامپزشکی،  روان‌شناسی،  مامایی،  بهداشتی هم آقا و هم خانم مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام هزینه های اردوهای جهادی توسط خود جهادگران تامین می شود و از هیچ نهاد و ارگانی  تاکنون هیچ حمایتی نشده ایم امکان مشارکت بیشتر افراد در اردوهای جهادی نیست و از این بابت شرمنده سایرعلاقمندان می شویم.
حجت‌الاسلام جهانبازی با اشاره به زلزله خوی، عنوان کرد: بعد از وقوع زلزله در خوی به‌سرعت به همراه اعضای گروه از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن در مناطق زلزله‌زده روستایی، عشایری و کمپ‌های اسکان اضطراری و در کنار زلزله‌زدگان برای ارائه خدمات موردنیاز حاضر شدیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه زلزله‌زده اضافه کرد: ۱۳ مورد بیمار خاص و حاد و بدحال به بیمارستان‌های تخصصی مراکز استان و مجهز برون‌استانی جهت تکمیل درمان معرفی شدند که شکر خدا اطبای خیراندیش به‌صورت رایگان درمان را پذیرفتند و بیمارستان‌های مقصد درمانی به‌صورت رایگان بیمار را پذیرش نمودند و فقط هزینه رفت آمد و تغذیه و البسه و برخی نسخه‌های دارویی را توانستیم به کمک خیرین و با گلریزان اعضاء مجاهد پرداخت کنیم البته روند درمانی برخی بیماران هنوز هم ادامه دارد.
این جهادگر افزود: در این مدت چهار بیمار مبتلا به اعتیاد به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و هزینه دوره درمان آنها پرداخت همچنین بسته معیشتی برای خانواده آنها در طول درمان پرداخت شد.
وی ادامه داد: از ابتدای اردوی جهادی بیش از هزار بیمار مناطق روستایی و حاشیه شهر خوی در عرصه پزشکی (عمومی و تخصصی) ویزیت، معاینه، تجویز دارو و آموزش و درمان سرپایی شدند.
حجت‌الاسلام جهانبازی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ رأس دام بزرگ و سبک (گاو و گوساله، اسب، گوسفند و طیور) و سایر حیوانات خانگی از جمله پرنده‌های زینتی و سگ و گربه معاینه و تجویز دارو و تزریق دارو و درمان شدند همچنین برخی جایگاه‌های دام نیز بر اثر شدت زلزله تخریب شده بود که جایگاه موقت برپا شد.
وی ادامه داد: در عرصه آموزش، ترویج و مهارت‌افزایی در رشته مامایی بیش از ۷ کارگاه و ۹۵۰ مورد آموزش و درمان انجام شد. در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره ۶ کارگاه عمومی، تخصصی، خانوادگی در کمپ‌های اسکان اضطراری و برخی روستاها با موضوع مقابله با اضطراب و استرس که قاطبه مردم درگیر این آسیب بودند برگزار شد همچنین بیش از ۴۷۰ جلسات انفرادی مشاوره در زمینه اختلال، اضطراب، تحصیل و خانواده انجام شد.
دبیر اجرایی مجمع جهادی ایقان ابراز داشت: ۸ کارگاه بهداشت محیط عمومی و فردی به همت کارشناسان و دانشجویان فعال عرصه بهداشت برگزار شد؛ ۱۷۰ نفر در عرصه دندان‌پزشکی معاینه و درمان شدند؛ ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد همچنین ۷۵۰ بسته معیشتی تقدیم خانوارهای بی‌بضاعت و نیازمند در روستاهای زلزله‌زده و کمپ‌های اسکان اضطراری شد.
وی ادامه داد: از طرفی به همت طلاب و فضلای حوزه علمیه که در جمع گروه جهادی ایقان حاضر هستند کارگاه‌های پرسش‌وپاسخ، شبهه زدایی و جلسات عمومی معرفتی و مذهبی و مراسمات ملی در مناطق محروم و زلزله‌زده برگزار شد.
این جهادگر گروه جهادی  با اشاره به اینکه اولین اردوی جهادی در سال ۱۳۹۶ برگزار شد، ادامه داد:  به لطف خدای متعال ان‌شاءالله تا پایان فروردین ۱۴۰۲ مرحله چهلم اعزام جهادی مدنظر هست که امیدواریم توفیق انجام خدمت نصیبمان شود و در حد توان خدمتی به جامعه نجیب و مظلوم ایران عزیز داشته باشیم.

گفتگو از صفری
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.