کد خبر : 3768
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1402 - 15:33

تاثیر تذکر زبانی از مشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است

تاثیر تذکر زبانی از مشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است
خطیب جمعه قم با اشاره به ضرورت افزایش تذکر زبانی از سوی تک تک افراد جامعه گفت: بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر، تذکر زبانی است که تاثیر گذاری آن از مشت پولادین حکومت‌ها هم بیشتر است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به ضرورت افزایش تذکر زبانی از سوی تک تک افراد جامعه گفت: تذکر زبانی، منکر را در جامعه کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر، تذکر زبانی است که تاثیر گذاری آن از مشت پولادین حکومت‌ها هم بیشتر است.

خطیب جمعه قم افزود: در جامعه شاهدیم که همه افراد، تذکر زبانی را برای مقابله با منکر انجام نمی‌دهند و این در حالی است که اگر تذکر زبانی توسط تک تک افراد جامعه صورت بگیرد باعث افزایش تاثیر گذاری و کاهش منکر در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه در سایه روحیه انقلابی و معنوی که از روح انقلاب به ارث برده است با تربیت جوانان مومن و انقلابی توانسته نقش ارزنده‌ای در دفاع از این آب و خاک و توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

آیت الله سعیدی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانشجویان گفت: دانشجو در جامعه نقش آفرین است و نسبت به حال و آینده مسئولیت دارد و وظیفه دستگاه‌های علمی کشور، تربیت نیرو‌های صالح و متخصص و مفید برای کشور است.

خطیب جمعه قم افزود: جنبش دانشجویی باید محل جوشش و تحول دو جریان علم و تحقیق و جریان آرمان خواهی و هدف گرایی سیاسی و اجتماعی باشد که در این صورت می‌تواند حیات و عزت علمی برای کشور و اقتدار سیاسی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی به ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی ضد استکبار و استبداد است و به شدت عدالت خواه است و کسی که مدعی جنبش دانشجویی باشد و این خصوصیات را نداشته باشد در ادعای خود صادق نیست.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه تشکل و جنبش دانشجویی به معنی حزب سیاسی نیست گفت: باید به این معنی توجه کرد که جنبش‌های دانشجویی برای کسب قدرت از طریق فعالیت‌های مختلف به وجود نمی‌آید بلکه برای تحقق عدالت و آرمان خواهی شکل می‌گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت شهادت سپهبد قرنی، روز ارتش و دیدار جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب در این دیدار‌ها در خصوص افزایش مداوم توان نظامی کشور در برابر دشمنان تاکید کردند و نیرو‌های مسلح را حصار‌های مستحکم کشور و ملت دانستند که این مسئله جایگاه و مسئولیت نیرو‌های مسلح را سنگین‌تر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.