کد خبر : 12794
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 9:32

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

۱۱۰ خانه ورزش روستایی در قم فعال است

۱۱۰ خانه ورزش روستایی در قم فعال است
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اهمیت خانه‌های ورزش در مناطق روستایی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ خانه ورزش با تجهیزات کامل در مناطق روستایی این استان فعال است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابراهیم سانی خانی اظهار داشت: در همین رابطه سه خانه ورزش روستایی در استان قم از ابتدای سال‌جاری تاکنون تجهیز شده‌است.

وی ادامه داد: این سه خانه ورزش در روستای “حسن آباد میش مست” از توابع بخش مرکزی شهرستان قم ، روستای “زیزگان” از توابع بخش خلجستان و روستای “کریم آباد” از توابع بخش مرکزی شهرستان جعفرآباد استان قم راه اندازی شده‌است.

وی افزود: برای تجهیز این خانه‌ها به وسایل ورزشی بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده‌است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در پاسخ به این سئوال که بیشترین خانه‌های تجهیز شده در کدام بخش قرار دارد، بیان کرد: در شهرستان جعفرآباد در بخش‌های قاهان و مرکز شهرستان ۳۵ خانه ورزش روستایی و در بخش مرکزی ‌شهرستان جعفرآباد نیز ۲۴ خانه فعال است.

وی مهمترین اقلام و کالاهای فراهم شده برای خانه‌های ورزش روستایی در استان را میز تنیس روی میز، فوتبال دستی، تاتامی و دارت عنوان کرد.

سانی‌خانی هدف از راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاها را افزایش نشاط اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بدنی و ورزشی در بین روستاییان ذکر نمود.

وی ابراز داشت: در تجهیز خانه‌های ورزش روستایی علاوه بر اداره‌کل ورزش و جوانان ؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز همکاری داشته‌است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.