کد خبر : 4402
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 9:35

مدیرکل حفاظت محیط زیست:

تالاب های قم با قطع حقابه‌ها تبدیل به کانون گرد و غبار می شود

تالاب های قم با قطع حقابه‌ها تبدیل به کانون گرد و غبار می شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ۱۰درصد از مساحت استان عرصه‌های تالابی است که با قطع حقابه‌ها همه تبدیل به کانون گرد و غبار شده و خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ موسوی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان در همایش علمی «حکمرانی آب با محوریت استان قم» که در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه هنوز تفکراتی وجود دارد که ورود آب به تالاب را هدر رفت آب می‌داند گفت: متاسفانه این نگاه خطرناک باعث به چالش کشیده شدن حقابه‌های تالابی استان شده چراکه وجود تالاب‌ها هم منابع آبی زیرزمینی را تقویت می‌کند و از چالش محیطی گرد و غبار جلوگیری می‌شود.
وی افزود: سالهاست در خصوص حقابه‌های زیست محیطی استان دچار عقب ماندگی در تصمیم گیری از نهاد‌های بالادستی شده است که باعث از بین رفتن تنوع زیستی هم خواهد شد تنوع زیستی که هیچ جایگزینی ندارد.
موسوی توجه و تمرکز روی تامین حقابه‌های استان را به عنوان یک مطالبه جدی عنوان کرد و گفت: ۱۰درصد از مساحت استان عرصه‌های تالابی است که با قطع حقابه‌ها همه تبدیل به کانون گرد و غبار شده و خواهد شد.
وی به لزوم تجدیدنظر اساسی در بخش آمایش سرزمینی تاکید کرد گفت: در سیاست‌های توسعه استان باید به موقعیت جغرافیایی و محدودیت‌های آبی توجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.