کد خبر : 10778
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 9:09

مدیرعامل شرکت گاز استان قم مطرح کرد:

کاهش ۲ درصدی مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان خانگی در استان قم

کاهش ۲ درصدی مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان خانگی در استان قم
خوش‌لهجه از کاهش 2 درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی استان قم طی شش ماهه نخست سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مرتضی خوش‌لهجه روز پنج‌شنبه چهارم آبان ماه در همایش مقابله با ناترازی گاز در زمستان ۱۴۰۲ _که روز پنج‌شنبه چهارم آبان در شهر مشهد برگزار شد_ با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی استان قم طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است، اظهار کرد: این مقدار صرفه‌جویی به میزان قابل توجهی سبب کاهش دی‌اکسیدکربن شده و به تبع آن در حفاظت از محیط زیست موثر است.

وی با بیان اینکه حدود نصف گاز مصرفی استان طی شش ماهه نخست سال در راستای تولید برق به کار گرفته شده است، تصریح کرد: گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت‌ها، آلاینده‌ سمی و خطرناک کمتری تولید می‌کند و یکی از اهداف افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها نیز حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامت جامعه است.

خوش‌لهجه همچنین افزایش ۳ درصدی گاز تحویلی به مراکز سی.ان.جی استان طی بازه زمانی ذکر شده را مورد توجه قرار داد و در این باره گفت: از آنجایی که سی.ان.جی  از گاز طبیعی تشکیل شده است؛ پس از احتراق به سرعت با هوا ترکیب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه روی هم رفته مصرف گاز استان در تمامی بخش‌ها ۷ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، حدود یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان قم مصرف شده است که این مقدار در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون مترمکعب بوده است.

خوش‌لهجه با اشاره به ضریب نفوذ ۹۹.۵ درصدی گاز طبیعی در مناطق شهری و ۹۹.۳ درصدی در مناطق روستایی، تصریح کرد: افزوده شدن ۱۱ هزار و ۲۹۵ مشترک گاز طبیعی در بخش‌های مختلف طی یک سال اخیر، یکی دیگر از دلایل افزایش آمار مصرف گاز طبیعی در استان قم است.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما، تاکید کرد: با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز طبیعی در این فصل، صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان، علاوه بر ایجاد اثرات مثبت زیست محیطی و حفظ سرمایه‌ ملی برای آیندگان، به پایداری شبکه نیز کمک می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.