کد خبر : 6927
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 8:29

مدیرکل محیط زیست استان قم در جلسه شورا مطرح کرد؛

تاکید بازگیر بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان قم/ سلامت مردم مهمترین مساله است

تاکید بازگیر بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان قم/ سلامت مردم مهمترین مساله است
مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: مسوولان امر باید هرچه سریعتر برای مقابله با پدیده گرد و غبار اقدام کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد حسین بازگیر در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم گفت: تجمیع گرد و غبار در هوای شهر قم در روزهای گذشته، آلودگی را به وضعیت خطرناک رسانده و استفاده همشهریان از ماسک به ویژه ماسک های فیلتردار در این شرایط توصیه می شود.

وی در ادامه افزود: بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی استان به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده که ۳۰ هزار هکتار از آنها در سراجه قم به وضعیت بحرانی رسیده و به شدت نیازمند اتخاذ تدابیری به منظور مهار و مقابله با این چالش است.

وی نخستین گام در حل این معضل را دیدبانی، رصد و پایش درست و بهنگام دانست و گفت: در همین راستا ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان طراحی شده است که از این تعداد ۵ ایستگاه احداث و بهره‌برداری شده و باید برای راه اندازی دیگر ایستگاه‌ها و راهبری ایستگاه های موجود، اعتبارات لازم به ویژه از طریق شهرداری قم تأمین شود.

وی با بیان اینکه خشک شدن تالاب های استان قم در تشدید آلودگی هوا و بروز پدیده گرد و غبار نقش مؤثری دارد، بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان تأکید کرد و گفت: سلامت مردم مهمترین مسأله بوده و مسوولان امر باید هرچه سریعتر برای مقابله با پدیده گرد و غبار اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.