کد خبر : 6877
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 8:32

معاون سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت قم:

تعداد پرونده‌های کشف قاچاق در قم ۱۳۲ درصد رشد داشت

تعداد پرونده‌های کشف قاچاق در قم ۱۳۲ درصد رشد داشت
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در خصوص تخلف‌های مرتبط با قاچاق در قم، از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۳۲ درصد رشد داشته‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛سیاوش فولادی وندا   در این ارتباط بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیر ماه ۴ هزار و ۱۴ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان به انجام رساندند که از این تعداد بازرسی، ۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۰۸ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال شد.

وی با اشاره به این که تمامی پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌است، تاکید کرد: در همین خصوص آمار بازرسی‌‎‌ها برای مقابله با قاچاق در قم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴ درصد و تعداد پرونده‌های تشکیل ‌شده‌ نیز ۱۳۲ درصد افزایش داشته‌است.

فولادی وندا با اشاره به روند کشف و ضبط کالاهای قاچاق در قم، ادامه داد: در این راستا کالاهایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو ، نهاده‌های دامی، کاغذ، کالاهای الکترونیکی تلفن همراه و نیز تعهدات ارزی ایفا نشده کشف شد.

وی افزود: همچنین بازرسان این اداره ‎کل برای گسترش نظارت بر بازار قم و مقابله موثرتر با عرضه محصولات قاچاق در استان تعداد ۶۳۶ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۱۴۸ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان نیز برگزار کردند.

وی ادامه داد: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌‎‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.