کد خبر : 6627
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 18:05

معاون استاندار قم:

توسعه مهارت‌آموزی باید منطبق با نیازهای استان باشد

توسعه مهارت‌آموزی باید منطبق با نیازهای استان باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: مساله‌ اساسی که باید مورد توجه دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه اشتغال قرار بگیرد این است که برنامه‌های مهارت‌آموزی مشاغل باید منطبق با نیازهای استان باشد
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار محسن امیدیان روز دوشنبه در جلسه کارگروه مهارت و آموزش استان قم اظهار کرد: واقعیت این است که اقتصاد ما امروزه درگیر نظام مسائل متعددی است که با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

وی عدم تطبیق مهارت های دانش‌آموختگان با نیازهای امروز بازار کار را یکی از اصلی‌ترین مسائل عنوان و خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید روی این موضوع کار شود.

معاون استاندار قم به اهمیت نیازسنجی در مهارت آموزی اشاره و تصریح کرد: باید از هرگونه موازی کاری در این عرصه جلوگیری کرد، دانشگاه‌هایی همچون علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی در حوزه مهارت‌آموزی دارند که باید به آن توجه کرد.

امیدیان تصریح کرد: نیازسنجی‌ها باید مبتنی بر واقعیت‌های استان باشد، برای مثال در بحث مهارت‌آموزی گروه‌های مردمی نیز ظرفیت خوبی دارند که باید در این مساله دیده شوند. درحال حاضر بسیاری از کارخانه‌های ما نیازمند نیروی کار ماهر هستند اما به تنهایی توانایی پرورش را ندارند.

وی ابراز کرد: باتوجه به این موضوع اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان باید نسبت به این موضوع ورود کرده و با مشارکت واحدهای صنعتی به بحث تربیت نیروی ماهر بپردازد.

معاون استاندار قم تاکید کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که استان قم علاوه بر حوزه صنعت، ظرفیت خوبی در سایر حوزه‌‎های خدمات، گردشگری و کشاورزی دارد که باید نیروی کار ماهر مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین نمود و برای حل مساله اشتغال استان دستگاه‌ها باید به کمک اداره‌کل فنی و حرفه‌ای آمده و با مشارکت دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اقدام های موثری در این حوزه‌ها انجام دهند.

امیدیان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات افزود: نکات خوبی در این جلسه مطرح شد و امیدوارم این قبیل جلسات صرفا گزارشی نباشد و با مشارکت مجموعه‌های مختلف اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال استان رقم بخورد.

 

بسیج همه ظرفیت های استان برای برگزاری باشکوه انتخابات امسال

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: طی هفته‌های آینده کمیسیون‌های تخصصی همچون کمیسیون امنیتی و کمسیون پشتیبانی ستاد انتخابات استان قم آغاز به کار خواهند کرد.

احمد حاجی‌زاده افزود: درتلاش هستیم با استفاده از تجربیات خوب شرایط را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم تا که شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

وی تصریح کرد: برای انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی کل ظرفیت استان باید برای برگزاری منظم و دقیق وارد میدان شود و همه ارکان برای بهتر برگزار کردن انتخابات بسیج شوند.

معاون استاندار قم گفت: متاسفانه دشمن برای انتخابات و برهم زدن فضای فکری مردم برنامه‌ریزی و تمرکز کرده است که باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشیم و همان طور که بزرگان انقلاب تاکید داشته اند جهاد تبیین می تواند دسیسه های دشمنان این مردم را خنثی نماید.

حاجی‌زاده عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و اطلاع رسانی صحیح و به موقع باید بتوانیم افکار عمومی را کنترل و در مقابل هجمه‌های تبلیغات منفی رسانه‌های دشمنان مدیریت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.