کد خبر : 11079
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 16:58

دبیر علمی چهارمین همایش کتاب سال بانوان عنوان کرد:

دریافت ۴۴۶ اثر در دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان

دریافت ۴۴۶ اثر در دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان
زاهدی فر با بیان اینکه تا کنون، ۴۴۶ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: مهلت ارسال آثار تا خرداد ۱۴۰۳ است و پژوهشگران می‌توانند آثار پژوهشی خود را در ۱۱ محور به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ بتول زاهدی فر در نشست خبری چهارمین همایش کتاب سال بانوان که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: متأسفانه میراث مکتوب بانوان در تمدن اسلامی مغفول واقع شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» افزود: در جهان اسلام، بانوانی فعال در عرصه علم و پژوهش حضور داشته و دارند که دارای آثار مکتوب هستند، اما در حاشیه قرار گرفتند.

شرایط و ویژگی‌های آثار ارسال شده به همایش کتاب سال بانوان

زاهدی فر تصریح کرد: یکی از اهداف این همایش این است که این بانوان فرهیخته از حاشیه خارج شده و سرآمد بانوان در کل جهان قرار بگیرند.

وی در ادامه به شرایط و ویژگی‌های آثار ارسال شده به همایش کتاب سال بانوان اشاره کرد و گفت: درا ین همایش، آثار منتشر شده اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح در حوزه علوم اسلامی و انسانی و رساله سطح چهار و دکتری بانوان مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» افزود:  در این همایش همچنین آثار منتشر شده آقایان و بانوان با محور ویژه زن و خانواده به ویژه با موضوع عفاف و حجاب و مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در بازه زمانی از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: ویرایش جدید کتاب‌های علمی چنانچه به تشخیص کمیته علمی حداقل ۳۰ درصد نسبت به ویرایش قبلی تغییر کرده باشد، به نحوی که اثر علمی جدیدی محسوب شود و در همایش‌های گذشته نیز برگزیده نشده باشد، می‌تواند در همایش شرکت نماید.

تا کنون، ۴۴۶ اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است/تبیین محورهای همایش کتاب سال بانوان

زاهدی فر با بیان اینکه چهارمین همایش کتاب سال بانوان در تاریخ آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، عنوان کرد: تا کنون ما نسبت به همایش گذشته، صددرصد افزایش آثار داشتیم که امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه تا کنون، ۴۴۶ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: تا پایان مهرماه، ۲۶۰ اثر در قالب کتاب، ۱۵۰ اثر در قالب مقاله و ۳۶ اثر در قالب رساله دکتری دریافت شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» به محورهای این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: «تفسیر و علوم قرآن»، «علوم حدیث»، «منطق، فلسفه و کلام»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ، سیره و تراجم»، «فقه و حقوق»، «اصول فقه»، «ادبیات و هنر»، «علوم تربیتی و روانشناسی»، «علوم اجتماعی» و «»مطالعات عرصه زن و خانواده» از جمله محورهای این همایش هستند.

زاهدی فر خاطرنشان کرد: شواری سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان بر اساس این عناوین، هیئت داوران معرفی شدند که در این محورها به ارزیابی آثار خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا خرداد ۱۴۰۳ است، یادآور شد: پژوهشگران جهت ارسال آثار می‌توانند از طریق سایت همایش به نشانی http://www.ketabebanovan.ir اقدام کنند یا پس از تکمیل فرم ثبت نام باید یک نسخه از اثر به دبیرخانه همایش ارسال شود. همچنین ارائه نسخه زبان اصلی اثر یا فایل PDF، برای کتاب‌های ترجمه شده ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.