کد خبر : 651
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 17:00

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی :

پژوهش ها در آموزش عالی کشور کاربردی نیست/آموزش ها فاصله بسیاری با پژوهش دارند

پژوهش ها در آموزش عالی کشور کاربردی نیست/آموزش ها فاصله بسیاری با پژوهش دارند
رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی با اشاره به اینکه آموزش ها فاصله بسیاری با پژوهش دارد، گفت: این یک آسیب است که در آموزش عالی کشور پژوهش ها کمتر کاربردی و بیشتر کتابخانه ای و نظری هستند و فاصله بسیاری بین پژوهش و نیازجامعه وجود دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام علی معصومی ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات این موسسه برگزار شد با اشاره به اینکه انشالله در نشر معارف اسلامی و انسانی قدم برداریم، اظهار داشت: پاسخ گویی به بخش نیازهای جامعه اسلامی از ماموریت های مهم این موسسه است.
وی ادامه داد: این مجموعه ، جدیدترین مجموعه در جامعه المصطفی می باشد که به صورت دانشجو و دانشگاهی فعالیت می کند.
رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی  با اشاره به اینکه مجموعه درحوزه علوم اسلامی و انسانی فعالیت می کند، گفت: علوم اسلامی انسانی هم هست. در این دانشگاه علاوه بر تمام رشته های علوم اسلامی، رشته های علوم انسانی مانند روانشناسی، علوم تربیتی، تاریخ و… هم ارائه می شود.
وی اضافه کرد:دانشجویان این دانشگاه اغلب از کشور عراق می باشندو به نوعی این مجموعه به درخواست این کشور در جامعه المصطفی ایجاد شده است. یکی از آثار شوم صدم در کشور عراق این بودکه شیعیان از تحصیل مخصوصا در سطح آموزش عالی محروم بودند. بعد از صدام نیاز عراق و مردم عراق برای تحصیل و مدرک و علم زیاد بود که این مجموعه در این راستا شروع فعالیت کرد.
حجت الاسلام معصومی با اشاره به اینکه حدود سه هزار نفر از این مجموعه در مقاطع کارشناسی و دکترا فارغ التحصیل شده اند، عنوان کرد:حدود هزار نفر هم در حال حاضر مشغول تحصیل در مجموعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش در هر مجموعه دو نکته دارد. اول اینکه پژوهش ها باید کاربردی باشد. این یک آسیب است که در آموزش عالی کشور پژوهش ها کمتر کاربردی و بیشتر کتابخانه ای و نظری هستند و فاصله بسیاری بین پژوهش و نیازجامعه وجود دارد.
رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی  ازفزود: نکته دوم این  است که آموزش ها فاصله بسیاری با پژوهش دارد.مهمترین بخش آموزش ها در مقاطع ارشد و دکترا پژوهش و یا پایان نامه است. پایان نامه ها عملا در پژوهش نیست. پایان نامه ها برای دریافت مدرک است و در راستای پژوهش نیست.
وی اضافه کرد: در کشور و در دانشگاه ها لشکر پژوهش داریم اما از این سرمایه عظیم کمتر استفاده می کنیم و این مشکل به دلیل ساختار است. امروز پایان نامه ها بیشتر سوری و برای رفع تکلیف در گرفتن مدرک است.
حجت الاسلام معصومی خاطرنشان کرد: این ضعف ها در موسسه علوم و معارف بسیار کم است چرا که ۸۰درصد دانشجویان شاغل هستند و به نوعی در گیر مشکل و در حال رفع مشکلات هستند.
وی گفت: دانشجویان این موسسه با انگیزه علم و پژوهش در راستای رفع مشکلات و نیازهای جامعه در حال تحصیل هستن البته در درجه بعد به دنبال مدرک می باشند.
رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی  ابراز داشت: در این موسسه کارگاه های پژوهشی برای درک بهتر و آموزش عملی پژوهش برگزار می شود.

خبرنگار: صفری

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.